| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Har det noe for seg å mate med dette i ett korallrevsakvarie?
Tømte oppi 3x 1,5l flasker med raudåte som en kompis av meg hadde fanga.. En del av de døde siden jeg ikke akklimatiserte. Men viss jeg akklimatiserer slik at de ikke dør vil de da kunne leve lenge i akvariet? Eller vil de bare fyke rundt pga kraftige strømmer og bli most i pumpene? Har ikke noen mandarin fisker eller wrasser som plukker på LS'en, men anthiasene virket veldig glad i raudåten. Er det næringsrikt fòr for så store fisker eller er det best for mandarin og wrasser? mvh Inge L |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
De dør nesten med en gang pga varme og trangt miljø. Du må nesten se på dem som frossenfor. Det går ikke å akklimatisere dem. Men det er veldig bra for. De kan fryses, men bør brukes relativt raskt, pga næringsverdi tapes selv i fryseren.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Takk for svar
Da skal jeg mate mer med raudåte når sjansen byr seg.. Vet du hvor lenge raudåten kan ligge i fryseren før den har tapt næringsverdien sin? |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Nei, det er ikke noe helt klart svar på det. Det er noen spesielle fettsyrer som brytes ned iløpet av noen uker. Dermed er den mindre verdifull mat for dyr. Men den blir ikke helt verdiløs som mat for det.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Emner |
| raudåte |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|