| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har hatt en kråkebolle ganske lenge men nå er den blitt veldig stor så jeg har et helt teit spørsmål.
Går det an å stusse piggene noen cm. Han har endel midt på kroppen som er blitt veldig lange og han kommer ikke lenger inn i hulene sine. Om jeg kunne klippet av de lengste piggene så ville det vært litt bedre for nå er han liksom over dimensjonert for det meste. Er det følelser i disse piggene ? Ellers er han en harmløs skapning syns jeg, men han pleier å gjemme seg på dagtid og det kan han altså ikke nå. Er det stygt av meg å frisere ham ? Til mitt forsvar : Jeg kunne jo ikke ane at den skulle bli SÅ stor i piggene. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg er litt på trynn is her nå , men jeg tviler sterkt på at de føler smerte om du kutter piggene.
Jeg har dog intrykket av at kråkeboller bruker piggene sine å "føle" seg frem på ( på lignenede måte som katten bruker værhårene sine på), og således kanskje blir en smule desorienterte om de mister noe der. Uansett må du jo spørre deg selv ,hva du mener selv om synet av en "frisert" kråkebolle ...
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg mener han burde bli døds takknemmelig over å få plass i de to hulene jeg laget til ham. Nå må han gå i dekning under en pumpe og setter seg slik at når jeg mater så stikker fiskene seg på ham i sin iver.
Jeg forstår at han fra naturens side er skapt slik for å kunne beskytte seg. Men han trenger ikke det forsvaret i baljen min. Det er ikke sikkert han merker at han blir stusset engang. Det er farlig å stikke seg på en slik og nå er han liksom alle plasser siden piggene er så lange. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Ikke helt det samme - men jeg synes dette nesten blir som å si: "Den fisken er blitt litt for høy for mitt akvarium - Kanskje jeg kan klippe av litt av finnene på den?" Jeg synes det høres ut som en dårlig idé å begynne med "Body-Modifications" på dyrene våre... Men det er bare min personlige mening da...
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg er egentlig helt enig med deg. Men en fisk og noen pigger er ikke helt det samme.
Jeg kan prøve å selge tassen, men jeg liker ham og må derfor bestemme meg om det er noe jeg kan gjøre for å ha plass til ham. Han var såkalt utvokst da jeg kjøpte ham, noe han altså ikke var. Vi vil jo at dyrene skal trives å ha det bra, å slenge ham i sumpen syns jeg er ganske hjerterått. Mørkt og ensomt. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gir bort kråkebolle i dag! | Agathos | Trøndelag saltvannsklubb | 0 | 11th April 2010 12:44 |
| Kråkebolle og Sjøpølse byttes bort. | Bjørn | Selges | 0 | 28th October 2007 11:54 |