| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Da ble ikke rørmarken min gammel gitt :evil: .... Kjøpte meg ny rørmark igår og i kveld har eremitten hatt et herremåltid.Den åt nesten hele, ligger bare noen rester igjen.For å fortsette festen i morgen har den lagt seg oppå restene. Grrrr
Hva gjør jeg nå, har ikke sump å forvise den til. Bilde av synderen
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har en del rørmark eremittene mine har ikke spist dem. Drar de ikke seg inn i røret når det er noen som plager de ?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Synes jeg ser hår på den eremitten....... Det er vel ikke noe bra tegn på krabber/krepser........
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Sitat:
Har forsøkt å finne ut hvilken art dette er, men ikke kommet noen vei med det foreløpig. Det er mange eremittkrepser som spiser alt de kommer over. Den myke tuben rørmarken bygger er nok ikke mye beskyttelse da desverre. |
||
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Jeg trudde først det var en Clibanarius signatus, men ser ut som signatus har striper på klørne også, noe krepsen til elin ikke har?
Blir litt skeptisk her, har 3 kreps selv som jeg mener er signatus. Men har også en chromis med 1/2 hale, håper ikke dette har noen sammenheng :frown: |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tror du hopper til en klassisk forhastet konkluksjon her, kreps vil hive seg over stort sett alt som dør i karet, men jeg tviler særdeles høyt på at den tok livet av den selv om du tok den med klørne i kakeboksen
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Må si meg litt enig med Stoffer..
Det er ingen hemmelighet at eremitter kan finne på mye ugang men nå er også eremitter ådsel etere. Lukter en eremitt "mat" så har de med å flokke seg rundt byttet og sette det til livs. Når det gjelder rørmark så skjer det også at marken vil flytte, da går de regelrett ut av røret for å finne seg et nytt hjem. Totalt ulogisk mener jeg da rørmark er et fenomenalt fiske og eremitt för. Mener det også står noe om dette i en av Fosså/Nielsens bøker. Kan dessverre ikke slå det opp nå da jeg er bortreist.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Da har det utrolige skjedd
Tar det lang tid før tuben vokser ut igjen?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|