| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
hei alle
jeg har sett en vinkekrabbe på tv er disse lovlige i norge?? og er det mulig å få tak i de i norge?? har så lyst på en :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Mener de bl.a. trenger mulighet for å krabbe opp på tørt land.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
ja jeg har ett 130liters akvarie som jeg kunne tenkt meg å hatt en oppi
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Disse krabbene holder jo normalt til i mangrove områder sammen med slammløpere og andre snodige dyr..
Så vis det er tropisk saltvanns kar du ønsker å inntrodusere denne krabben i, så er jeg heller usikker på konsekvensene :? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
ehh jeg har ett ferskvannsakvarie:P hehe har sett en sånn i en butikk når jeg va liten men det var jo lengesiden:P
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
jeg skal ikke ha vann i akvariet det skal være sand og litt vann i bunnen av det
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Ja da passer det jo seg litt bedere
Jeg har selv hatt et 20l kar med slamløpere.. utrolig artige skapninger. Og vil jo tro at sammen med noen slike krabber og litt mangrove røtter etc så bør det bli bra. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
men er de lovlige å ha i norge??
jeg spurte faren min men han sa det mest sansynlig var ulovlig |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| krabbe | Christer.W. | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 3 | 22nd September 2006 12:16 |