| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Disse rekene skal etter "ryktet" spise glassroser.. Noen har prøvd de, og sett at de virkelig spiser rosene ? Gjelder jo forsåvidt også Pinsett fisker.. har testet de, men aldri sett at de har rørt en enesste rose.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har ikke prøvd dem selv. Mest fordi jeg ikke får tak i dem her oppe, har aldri sett dem på noen liste. Har lest om dem på utenlandske diskusjonsfora (flertall av forum?) jeg deltar i, og de har et godt rykte på seg. I motsetning til C. rostratus ("pinsettfisk") spiser de opp glassrosene samtidig som de lar andre ting være i fred. C. rostratus tar, så vidt jeg vet, først for seg av børsteormer og annet snacks før den evt. går løs på glassrosene...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Det har jeg også opplevd... har aldrig sett en C. rostratus gafle i seg med glassroser. Har også lest at det gjelder peppermynte rekene også, finner de alternativ mat spiser de heller den en glassrosene, tror de smaker utrolig dårlig :-)
Har heller ikke sett noe til peppermynte reker. De som har kommet inn som peppermynte reke pleier å være camel reker eller lignende :-( Har en del roser i karet mitt nå etter det store cracket og tenkte det kunne vært intressant å testet noen reker hvis det er mulig å få fatt i de.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
forum n2 el. fora, foraene i fl (lat. 'åpen plass, torg')
1 rette sted å drøfte noe; sted, forsamling der noe diskuteres et f- for kristne sosialister / saken bør tas opp i et annet f- / tidsskriftet er blitt et viktig f- for litterær debatt :!: |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Endre
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Administrator
|
I div. ordbøker jeg har slått opp i står det:
Sitat:
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Hehe......diskusjonen om glassroser tok plutselig en litt aparte vending :lol:
Men, ref ordbokens definisjon heter det "et forum" og "flere fora". I bestemt form "forumet" eller "foraene". -Ugh! :read |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har kanskje misforstått ordboka litt, men jeg trodde n2 sto for at det bøyes etter n2 regelen i tillegget som sier forum, forumet, forumer, forumene/foruma. fora og foraene er alternativer flertallsbøyninger.
Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bergen...kjøper fisk/reker/annemoner o.l. | Bjørn | Kjøpes | 5 | 28th October 2007 16:08 |
| døde reker | geirove | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 4 | 5th January 2007 17:35 |
| reker og små dyr i fra fjera | scorpion | Ny til Hobbyen | 1 | 17th July 2005 21:17 |