| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det nye karet går som en kule for tiden(på en bra måte), men noe jeg lurer litt på, har en enorm tilvekst av snegler, både pyramide typen som vokse frem i mitt gamle kar, en avlang type men hovedsakelig hundrevis av det som ser ut som små turbosnegler. Noen som har dårlig erfaring med store mengder små snegler i karet? har ikke sett noe negativt bortsett fra at de støvsuger karet litt vell drøyt for alger, blir nesten begymret for kråkeboller og slik med hensyn til om de får nok mat.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har selv opplevd det samme, og veksten går litt i bølger noen ganger veldig mye snegl og noen ganger så lite slik at av og til lurer jeg på om jeg må kjøpe flere, men det dukker raskt opp en viss bestand. Dette har vert helt uproblematisk for meg og en algefri balje er jo helt suverent..
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Her gjelder det vel å følge med.. blir det for mange av dem får du starte å plukke, det finnes jo en del små snegler som f,esk er veldig glad i tridacna som man ikke har lyst å ha i akvariet sitt.
Legger ved link til en tråd om småsnegler, tror ikke det er de, men det kan være greit å skjekke http://saltvann.aquafreaks.no/Forums...t=snegler.html
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|