| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
I gÂr kveld, etter att allt lys var slÂtt av i karet sÂg jeg til min store forundring 8O at flere av mine Scutus Unguis (svart "nakensnegl" med lite hvit skall (kj¯pt i Marken))var startet  gyte.
Har en 7 - 8 stykker av dem. Flere av dem , sikkert hanner, blÂste hvit/gr "r¯yk" ut i vannet. Kunne ikke se noe egglignende aktivitet noen sted, men hÂper selvsakt at jeg kan se resultater av denne seansen etter som tiden gÂr. Morro var det i alle tilfelle. Noe m jeg jo ha gjort riktig. Det sÂg unektelig ut til at "gutta" koste seg. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Siden eg e` litt misunnelig p disse nakensneglene dine: Sikker p at de rett og slett ikkje dret. Turboene mine holdt p sÂnn hele tiden da det var mye alger og dritt som skulle spises. 8O 8O
Men siden det var om natten og alle gjorde det samtidig var det nok et gytegilde. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Har sett dette turboene driver med ogsÂ. Litt tynnere "suppe" som kommer derfra. Sikker kan en jo aldri vÊre, sÂg ikke noe egglignende aktivitet. HÂper det kan blir noe resultat av showet. Er karet fullt av guttaboyser blir det jo bare blÂr¯yk :wink: |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Passer akvariet til Frode for tiden, hans nakensnegler har formert seg iallefall. Umulig e` det nok ikkje.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har ikke sett noe resultat fra "r¯yksignalene" min gav enda, men ting kan jo selvsakt ta tid. Kanskje jeg skulle sjekket litt rundt syklusene til disse sneglene. Det kan jo ogs hende at hele forestillingen gikk opp i r¯yk og forsvant inn i skummeren
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Dondre meg - det ble "bebisser" av det gitt 8O
Trolig ikke mange , har sett 4 - 5 stykker. Ca 6 mm lange nÂ, ikke s svarte og fine som foreldrene, litt grÂsvarte med ett klederlig lite hvitt skall p ryggen. Skal ta noen bilder - nÂr kameraet kommer tilbake fra reparasjon. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå har jeg endelig klart å fange en av småkrypene på bilde.
Er ikke store sakene. Ca 6 7 mm nå. Kikk i galleriet mitt !! |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Svart snegl uten skall | Andreas | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 2 | 3rd May 2004 22:55 |