| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
i gårkveld kunne jeg med stor misnøye og irritasjon registrere små hvite prikker på halen til auriga'en min. noen som hvet hva dette er, hva det kommer av, og hva gjør jeg med det???
NAGEL |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Disse hvite prikkene e` mest sannsynlig et parasittangrep. Under bra forhold vil disse forsvinne av seg sjøl. Men hvis den slutter å spise og ser ut til å bli plaget av prikkene kan man medisinere. Salifert har et produkukt som heter STOP PARASITES, dette har eg gode erfaringer med. Det e` vel den eneste medisinen eg har hørt om som e` snill mot koraller. Men regner ikkje med at du har så mye koraller i akvariet med den fisken.
Lykke til. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Et godt råd kan være å senke saltholdigheten din, ned mot 1.018. (sakte, sakte). Det bruker ofte å ta knekken på parasitter etc.
mvh Per A
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
kan et ferskvanns bad funke... fisken har det bra nå, gjør veldig lite enn å ete. og prikkene er pekyrsnes små.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
ferskvannsbad funker, men parasittene er tilstede i akvariet ditt og vil bare komme tilbake på fisken.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Etter hva jeg har lest meg til er UV filter ganske ueffektivt mot akkurat endel av disse hvite parasittene som ofte er invertebrater.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
da va jeg tilbake fra øvelse, og kan ta tak i problemet(kan ikke forvente at kjerringen tar det).
tror jeg gir den et ferskvanns bad, for nå... UV filter er dyrt! men det kommer det og. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken sykdom? (Saltvannsakvarium) | st3ff3n | Plager, Skadedyr & Parasitter | 2 | 28th May 2008 15:01 |
| sykdom på fisk | leffa | Ny til Hobbyen | 7 | 26th March 2006 08:13 |