| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
de henger på glasset i store klaser i det ene hjørnet og er spredd utover den levende steinen,
kan noen fortelle meg om disse er bra eller skadelige for akvariet/koraller stein osv de har vert i karet over ett år og har ikke blitt større, de varierer fra 2 mm til 7 mm i diameter og er blågrå/sorte, takker for alle svar |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Jeg har en følelse av at prikkene dine har sammenheng med snegler eller noe. Kanskje egg ? De er uansett ikke befruktet siden de har ligget så lenge.
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
takker for svar,men det er snegler det er jeg sikker på for de forflytter seg og (suger alger på glasset)
men tror ikke det kan vere større snegler som har formert seg siden de vokser så sakte og nesten har hvert så små i ett år. skal opp med nytt oppsett med masse nye koraller/annemoner så jeg lurer fælt på om jeg må utrydde alle sneglene/hvis det lar seg gjøre da eller om jeg kan ha dem?? fant litt større snegler spredd rundt på steinene (se bilde) takknemlig for alle svar |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Er det snegler ?? eller er det bare hvite og svarte prikker ?
Klarer du å ta et nærbilde av en av dem ?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Kan du se hvordan huset ser ut?
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | ||
|
Sitat:
skal jeg bare gamble på att de går bra sammen med koraller, de aller fleste snegler er vel forhålsvis fredelige (reef safe) eller hva?? |
|||
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Sånn umiddelbart så ser det ut som snegler, prøv å få et nær bilde av en..
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er nok ikke alle snegler som er like snille. Det finnes de som spesialiserer seg på å spise andre snegler, gjerne de som er større enn dem selv. Det finnes også de som vil spise muslingene dine dersom du har det. Jeg hadde en som klarte å spise 4 skiveanemoner og en halv steinkorall avlegger før jeg fant ut hvem synderen var. Denne var mye større en de du har.
Jeg kan ikke si noe om dine er snille eller slemme, men dersom du ikke ser dem på korallene dine eller noe annet som du ikke vil ha dem på kan de vel bare få være... Jeg hadde en link til en side med skadelige snegler, skal se om jeg finner den. Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hei folkens! Hjelp til en som vil starte med saltvann. Noen? | svennis | Ny til Hobbyen | 10 | 16th August 2007 19:07 |
| Ny til hobbyen, trenger hjelp til igrunnen alt. :D | Heksehylet | Ny til Hobbyen | 6 | 30th June 2007 00:07 |
| trenger hjelp til belysning. | scorpion | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 31st May 2007 19:00 |
| Trenger desperat hjelp | paulrene | Plager, Skadedyr & Parasitter | 7 | 12th February 2007 23:00 |
| Hva må jeg tilsetter, og hvilke tester trenger jeg? | Discusion | Kjemien i akvariet | 1 | 14th February 2005 05:54 |