| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Etter å ha slitt ut et utall magnetventiler for akvariebruk har jeg begynt å tvile på kvliteten på disse. Hva som er årsaken til at de ryker er jeg ikke sikker på men har vært inne på tanker om kondens (selv om det er lite) kan være noe av årsaken.
Vaskemaskinen min er 5 år gammel og har aldri hatt problemer med at magnetventilen ryker. På akvariet mitt har 4 stk røket på tilsvarende tid. Noen som vet hvor man kan få fatt i magnetventiler av høy kvalitet som er av spiselig kvalitet ? Magnetventilene er koblet på eget uttak under vasken og åpner/lukker for osmoseanlegget mitt. Kun ferskvann skal med andre ord gå igjennom.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Magnetventilene som er på vaskemasinene er jo som regel billigere også.........
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Stemmer det, nesten halv pris..
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Hei fikk tak i en magnetventil som blir brukt i bilvaskemaskiner en herion werkekg som har fungert uten feil her i ca 5 år,så noen funker.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvor fikk du tak i den ?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Kontakt rørleggeren din, Frogfish! De selger skikkelige saker som ikke ramler fra hverandre...........
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Fant noen fine hos Tess..
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
sikkert bra greier ,den jeg har fikk jeg fra min bror da de byttet vaskemaskin på jobben, dette var reserveventiler til den som aldri hadde hvert i bruk så etter innpakningen og tyde er disse gamle.
Men som Aquaria nevner hørte jeg hos en rørlegger og de har godis koster litt men funker ,
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze 6200 magnet holder | joachimB | Selges | 0 | 8th September 2007 18:38 |
| elektroniske ventiler! | Andreas | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 16th January 2006 17:58 |
| Magnet feste til MaxiJet | Chriss | D.I.Y Gjør det selv | 17 | 22nd August 2005 08:35 |