| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Vurdere å sette inn tunze wavebox i karet mitt (200x80x60). Har hørt påstander om at dette belaster karet veldig med tanke på silikon.
Etterhvert som korallene vokser seg store (+50cm) så er det nesten umulig å få til god flow i hele karet uansett hvor mye pumper jeg setter inn. Noen som har erfaringer evt har lest litt mer enn bare synsing på dette? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei! Det står litt om det på side 10 og 11 i manualen: http://www.tunze.com/fileadmin/gebra...x6215.8888.pdf
Ellers har jeg lest på nett at Tunze selv oppgir at bruk av wavebox forkorter karets levetid med 15%. Jeg har ikke klart å finne kilden til denne infoen, og jeg vil gå ut fra at bølgenes intensitet påvirker det eventuelle resultatet
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Skulle gjerne sett noe tall på dette, fra strekklapper.
En standing wave som det heter ,i svigninger, tror jeg utøver begrensede krefter utover. Kraften går i bue og jeg ville ikke nølt ett sekund med å bruke en. Uansett akvarium |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze Nano Wavebox | Mack | Hvor finner jeg? | 2 | 9th December 2008 13:40 |
| wavebox | alf-magne | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 11th October 2008 11:44 |
| tunze nivåsensor | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 30th March 2007 07:01 |
| tunze | edland | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 2nd March 2006 08:37 |
| Tunze | catfalk | Kjøpes | 9 | 22nd January 2006 11:11 |