| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har et RO anlegg fra Kent Marin, har stått koblet til vann i 1 år nå men jeg måtte flytte på det og koblet av slangen. Kobligen er av plast og helt umulig å få tett igjen nå. Har prøvd mye, gjengeteip, hestehår, vulking osv
Noen som har tips til en god løsning? Så klart tom for RO vann også nå. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Smør litt vaselin på gjeneteip da? |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Er ikke gjengene som skal tette. Er den lille konen som gjengene klemmer inn i hullet som da også klemmer på slangen som skal tette.
Mangler denne? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Denne koblingen kjører vannet over i den tynne slangen, noen som vet om den tynne slangen er standard mål? |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Jeg kjøpte ny hos et firma som heter "klart vann" på vibemyr i sandnes , 80 kroner ...har og bestilling på en inne hos magnar , men vet ikke om denne er kommet , hvis den er det , så kan du kjøpe den .
nybegynner , med aquamedic anthias 530 liter + 120 liter sump. Lys : gieseman infinity 2 x 250 watt reeflux 12000 K og 4 x 54 watt T5 Reaktor med biopellets ,NYOS ZEN compact cone 250 skummer , Reaktor med Matrix . Grotech doseringspumpe , kjører balling+ En fin blanding av mykt , hardt og fisk i karet .. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
standard 1/4" slange det, ihvertfall med min kent marine barebone.
den andre enden skal ha en flat orings pakning til å tette mot, altså mellom springen og den enden som fester 1/4" slangen, der skal bare gjengene dra sammen delene og gummiringen skal tette |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg kjøpte noen meter sånn slange hos Tess her i Trondheim; mulig de har noe som passer (veit ikke om det er Tess i Stavanger)?
CP |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Stavanger har vel tilgang på alt som er av rør tetninger flenser og andre rare ting en måtte tenkes å trenge i en fei på sjøen
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Oddski ....den delen jeg bestilte hos magnar ligger der i butikken ... passer på vaskemaskin kran og over til RO slange ...
nybegynner , med aquamedic anthias 530 liter + 120 liter sump. Lys : gieseman infinity 2 x 250 watt reeflux 12000 K og 4 x 54 watt T5 Reaktor med biopellets ,NYOS ZEN compact cone 250 skummer , Reaktor med Matrix . Grotech doseringspumpe , kjører balling+ En fin blanding av mykt , hardt og fisk i karet .. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Koble RO osmose anlegg til aut påfylling? | Patrick | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 4th September 2007 08:34 |
| Halv effekt på Osmose anlegg.. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 21st January 2007 21:31 |
| ønsker ro-anlegg til hyggeli pris:) | alf-magne | Kjøpes | 0 | 16th November 2004 16:45 |