| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei,
Jeg skal skaffe meg en Deltec TC1655 ekstern skummer og lurer på om noen her inne har erfaringer med denne? Skulle opprinnelig ha en ATI Powercone 250 i sump, men dette var lettere sagt enn gjort (ATI klarer tydeligvis ikke å levere på noen mnd) så da endte jeg på Deltec som var eneste alternativ butikken hadde inne på lager. Jeg har avrenning fra akvariet og ned i sump på 40mm. Bør denne kjøres direkte i skummer? Skummer har visst dimensjon inn på 32mm, så må eventuellt strupe avrenningen litt. Returpumpen jeg skal bruke er en Aqua Medic Oceanrunner PH2500, løftehøyde blir ca 135cm. Bør jeg gå for dette eller la avrenning gå i sump og kjøpe en matepumpe til skummer? Aldri vært borti ekstern skummer før, så jeg er litt grønn Håper noen kan hjelpe meg |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg ha den Deltec - TC 2060 External
Først kjører jeg direkte til skummen,men det blir så ujevnt ,litt mere bråk (grunnen til det er at jeg har akvarium i 1.etc.,sump i kjellen så det er lang rør i mellom derfor blir det endel luft i rør ) Nå bruker jeg 1 mate pumpe til skummen .Veldig veldig fornøy med skummen og løsning ,husk at du må ha en ventil mellom pumpa og skummen for å justering vann mengde.Se mitt bilder Eric Nguyens 450L + 200L sump, 1-årsjubileum. - Saltvannsforum kan hjelpe deg forstår bedre .lykke til |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Deltec AP600 | Villain | Selges | 0 | 9th June 2008 21:13 |
| Deltec AP701.. | Haimat | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 24th January 2008 19:18 |
| Deltec MCE 300 | MikeS | Selges | 5 | 14th December 2007 07:08 |
| Deltec APH 525 | Mack | Kjøpes | 9 | 22nd November 2006 06:40 |
| Deltec | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 23rd May 2004 19:43 |