| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei. Jeg har ett juwel 240 helt nytt akvarie , hva trenger jeg for å gjøre om dette til saltvann? Bare en hang on skummer og sirkulasjon?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
egentlig så skulle det være nok.
Går jo å gjøre mer ut av saken, men det holder. huske å blande salt oppi dette sammen med vannet så skulle det bli bra. husk avhengig av hva du skal ha oppi; Lys. Viktigst er det jo faktisk med saltet. Blande saltet første gangen i akvariet så skulle du hatt noe bevegelse nedi samt fått varmet vannet til ønsket temp. Dette vannet er giftig til alt er luftet og blandet ut. Etter det har du egentlig ett saltvanns akvarium. Etter dette så er det opptil deg hvilket utstyr du skal ha. Alt kan kjøpes litt etter litt,bortsett fra det som er levende, som krever at endel ting er på plass. Spesiellt baktere kultur og balanse i vannet. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Har bestemt meg for 180l juwel. reefshop.no kunne borre hull i det osv. Noen tips der? hull , av rennings boks..sump
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
tja til alt egentlig. mye opp til hver enkelt egentlig. Du kommer til å ha dette oppsettet i ett par måneder uansett bare før du vet mer hva du ønsker deg og begynner å forandre ;D
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Kanskje du har noen tips til komplette sett som blir solgt i norske nettbutikker? red sea max synes jeg ser helt forferdelig ut
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
om jeg skulle handlet noe ferdig så er jeg litt farget.
Jeg hadde ringt kennth@korallen og fortalt problemet og fått ham til å sette opp ett sett med ett akvarium han kunne fått lagd etter spesifikasjoner, noe standard stæsj og litt utstyr. Jeg er litt lat, men gi meg litt betenkningstid foran mitt nåværende kar, så ser jeg mye som skal være med og veldig mye som absolutt ikke blir med på neste tank Jeg brukte over ett år på å bygge mitt akvarium og enda lengre tid på resten av oppsettet (enda ikke ferdig) så jeg er nok ikke rett person å spørre. Er jo flere her som har forskjellige ferdig tanker med noe standard utstyr som funker som fjell. Bare ingen som skriver inn på denne threaden. Synes jo også at den topicen var i kjedeligste laget til å nesten gidde å klikke inn på den *hehe* |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Juwel Lido 120 saltvann | mc-akva | Selges | 1 | 8th March 2008 23:09 |
| Juwel rio 300 | horik | Ny til Hobbyen | 10 | 26th October 2007 10:18 |
| Juwel akvarie | kristian262 | Akvariet | 9 | 18th September 2007 20:16 |
| 240 ltr juwel | leffa | Selges | 2 | 9th April 2007 14:59 |
| Juwel rio 125 [SOLGT] | siljeogmarius | Selges | 1 | 13th September 2005 20:36 |