| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har en Tunze Turbelle 6055 som selvfølgelig ikke ville starte igjen ifm. vannbytte
Noen som veit om "bushingen" er den skiva som står under impelleren, altså nederst på akslingen? Jeg kan ikke huske å noen gang ha sett en "attenuation disk", men det kan kanskje forklare hvorfor pumpa står Noen som veit noe om dette? La forøvrig pumpa i eddikvann i hele natt men den nekter fremdeles å starte CP |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Tja ka me startkabla eller hammer?
![]() Har en del pumper som ikke vil starte opp etter stopp,må da inni å fikkle litt mvh roar |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Du er sikker på at det ikke er transformatoren som er røket, har vært borti noen der transformatoren har vært gåen.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
hei hei du,har hatt noe lignende problem da ristet jeg på hele pumpa mens den var koplet til.Dette fikk "kick-startet"den.Verd ett forsøk
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har lurt litt på det med trafo'n, ja... Det er et grønt lys på siden av den som skal lyse når pumpa funker, men jeg husker ikke om den lyser når strømmen er koblet til trafo'n uten pumpa, eller om pumpa må være tilkoblet og gå? Uansett lyser'n ikke nå samma hva jeg gjør...
Jeg har pilket borti impelleren med strømmen tilkoblet, men skal prøve å riste litt på den også CP |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Forhandler
|
Hvis den ikke lyser så er det sikkert trafo som er gått, har du en tilsvarende Tunze pumpe så prøv og bytt trafo, så ser du jo fort om den er gåen eller ikke, ellers så må du jo bare ta den med til butikken så de kan se på den.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har en 6105 fra før som har 12 og 18 volts "sikringer"; veit du om det vil funke på 6055? Burde vel i teorien gå greit når begge skal funke fra 12-24 volt...
Er noen år siden jeg kjøpte pumpa så det er nok ikke så mye å hente i butikken... Kjøpte den når jeg jobba der sjøl CP |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Moderator
|
Hadde samme problem med samme pumpe her. Heldigvis hadde jeg en lik trafo på en annen pumpe å sjekke med.
Lyset i trafoen skal lyse så lenge stikkontakten er satt i. Om pumpa er koblet til eller ikke har ikke noe å si. Nå er den andre trafoen sluttet å lyse, men pumpen går enda. Regner med at ved neste strømstans må jeg ha nok en ny trafo. Jeg tror ikke det er lurt å switche trafoer mellom pumpene. Spenningen er nok den samme på begge pumpene, men strømmen er nok forskjellig. Det er mulig du vil brenne motoren i 6055 pumpen om du prøver. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Takk skal dere ha CP |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nanostream 6055 | Mack | Kjøpes | 1 | 22nd June 2008 21:50 |
| Tunze Turbelle Stream Pumper | Frogfish | Teknikk | 0 | 20th May 2008 22:15 |
| Tunze Nanostram 6055 | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 10th June 2007 13:59 |
| Tunze turbelle nanostream | scopas | Lys, filtrering & annet utstyr | 18 | 15th March 2007 02:33 |
| Tunze Turbelle | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 16 | 28th December 2004 18:58 |