| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
"snappet opp" denne artikkelen nettopp,og ser ut for at det går fremover med led teknologien,for de med "større kar"også etterhvet..
Har hatt inntrykk av at led har hvert forbeholdt de med små kar og lav vannstand jeg hitil,og til nu for svake pærer/hensides priser,spesielt for de med større og høye/dype kar Er tiden nu kommet for at teknologien kan vurderes også for oss med store kar,og 60cm+ på vannstanden i karene våres? Er jo ikke alle heller(meg innbefattet),som gidder/eller er i stand til å mekke sammen amaturer selv heller,fra en bøtte forskjellige komponenter kjøpt fra forskjellige leverandører,og da kansje heller ønsker ett alternativ i å kjøpe ett ferdigt GODT NOK amatur.. er tiden kommet for oss også nu? SÅ på de to Led amaturene, som var med i testinken uder innlegget mitt her.. ikke det polaris amaturet,men det langstrakte "ECO LAMPS", noen som hvet noe mer om dette?evt. hvor en kan få kikket litt mer om data på dette,evt. nettbutikk,med prisleie? Om ikke annet enn for å få tilfredstilt min egen nyskjerrighet.. Advanced Aquarist's Online Magazine - Feature Article: Quantitative Comparison of Lighting Technologies: Metal Halide, T5 Fluorescent and LED Er egentligt ikke planlagt å sette igang en tråd ang. selvbygg,dette,men hva som finnes på markedet av ferdige lamper,og gjerne til litt ...større kar..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 18th February 2010 kl 12:58. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har god tro på at led nå har 'modnet' seg.
Prisene fra Hong Kong er bra. Har allerede 3 led lamper men vil ikke si så mye om dem ennå, venter på mere i posten. Kunne tenke meg å prøve ennå en type eller to også....
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Hvet jo du kjøpte en skummer bl.annet fra fish-street,og var fornøyd med den,men jeg kjøpte tidligere 2stk.6000,og to 12000l/t av disse dobble streampumpene de har der,og de holdt i 2-3 mnd her,og så kjøpte jeg en slik titan varmekolbe m/føler og kontrollbokks fra Weipro fra samme firma.. (den jeg fikk full overledning i zeo-avleggerkaret mitt av etter 1,5-2 mnd. drift), så er ikke helt "klean"på å handle billigt kinautstyr fra østen lengre,forståeligt nok.. Kan jo bare være jeg som var max uheldig.. (har jo gjort mine dyrebare erfaringer gjennom årene ),men nok om det her i tråden..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 18th February 2010 kl 13:12. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Har satt opp led her hjemme og det funker bra som nattlys,og korallene blir selvlysende
meget pent.anbefalende. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Hvet mye kan "kompenseres" ved å flytte lyskrevende koraller "opp" på reefet,i større oppsett,men synes det er lite å lese om,med tanke på om lyset blir godt nok til gjennomsnitts stenkoraller nede mot bunnarealet ved slike vannstander,og om dagens Led ferdigamaturer er kompertabel til å takle slikt,og ikke minst lese om tilbydere/spesifikasjoner og prisnivå på slike lamper pr. d. dato. Så.. tenker vel her helst på om tiden er moden til å forsvare kjøp av slikt utstyr,og om det nu er reiningsvarendes/fullverdigt å innvestere i slikt også for oss i kubikk klassen+
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Har lest raskt igjennom tråden vedrørende led belysning og kom plutselig over navnet fish-street.
For noen uker siden la jeg inn en ordre på den nye maxspect g2-160w lampen, etter å ha lest flere gode tråder om hvor bra denne lampen skulle være. Etter litt over en ukes testing har den overgått alle mine forventninger. Selv var jeg veldig skeptisk til hvordan kvaliteten fra asia skulle være, men til nå er jeg virkelig overrasket. Jeg kommer i løpet av kort tid til å bestille flere lamper, så hvis noen vil være med å spare frakt er det bare å si ifra, så kan vi legge inn en felles ordre. I løpet av dagene som kommer kan jeg sikkert legge ut noen bilder av lampen og litt info hvordan den er. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Har hvert inne og sett på de lampene jeg også. Hadde hvert veldig kjekt om du la inn noen bilder. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
bilder kommer i løpe av dagen, samt et lite sammendrag av de tråder jeg har lest om maxspect lampen. Etter snart to ukers drift ser alt ut til å trives, så nå blir det nok noen timer med kamera for å få til noen bra bilder til dere
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Her kommer noen produktbilder jeg fant i en tråd.
Så mine egne etterpå. MAXSPECT 160w ![]() Specs ![]() På reefcentral ligger det en lang tråd vedrørende maxspect led lampen. Så anbefaler å ta en titt der Maxspect LED Lighting Club - Reef Central Online Community
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bra artikkel ang. farger | espeng | SPS små polyppede stein koraller | 15 | 18th February 2009 21:11 |
| Artikkel om Kirurger | William Jr. | Tropiske Fisk | 13 | 5th December 2008 12:41 |
| Artikkel om Kirurger generelt. | William Jr. | Fisk | 0 | 4th December 2008 14:10 |