| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Lurer på hvilken av desse skummerene eg skal kjøpe til akvariet mitt:
Deltec apf 600 Tunze 9015 Akvariet er pr i dag på 300liter, men kommer nok til å bli byttet ut med noe større.Blir ganske mye sps oppi der etter hvert. Noen som har meninger om desse to skummerene? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
pr. idag har jeg Tunze 9010 fungere oki ,men ønsker større mer effekt
akvarium er 450l |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Det er nok litt mere fart i Deltec alternativet ditt.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Mange gode skummere på markedet nå, min personlige favoritt er Bubble Magus.
Er ikke begge de to skummerene du nevner nå litt 'eldre' modeller?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tenkte tidligere på å kjøpe bubble magus, men leste rundt om kring at dei var
litt vanskelige å stille, fordi dei er vare på vannstand i sumpen. kanskje du kan fortelle litt om din, er ikkje redd for å kjøpe bubble magus visst en med din ekspertise anbefaler den. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Absolutt fordel å ikke ha variabel vannstand med mine bubble magus skummere ihvertfall, det er riktig. Men har en det tror jeg ikke de er spesielt vanskelige å stille rett vannhøyde på.
Mine står i sump, så de er ikke 100% tette i bunn da de ikke trenger å være det. Skrus opp lett for å rengjøre de. Og pumpen er inne i selve 'hovedrøret' så selve skummeren tar mindre plass enn om den ikke hadde gjort det. Alle materialer er skikkelig god og tykk kvalitet i motsetning til mye annet fra kina....
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da var denne på vei i posten til meg, så får vi se..Bubble Magus NAC66A Protein Skimmer
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |