| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har lest litt om disse rørene og jeg lurer på om jeg kan tre et slikt rør ned over det røret som allerede er i overrennings boksen. Nede i bunnen står det er rørstubb som er perforert.
Jeg har bioballer i overrenningen men tenkte å fjerne disse å sette opp et slikt standpipe anlegg i stedet. Har forstått at det skal være ganske lydløst. Hvis jeg må fjerne den delen som står der så har jeg muligens et problem siden jeg ikke rekker helt ned. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Poenget mitt var at du trenger ikke rekke helt ned, fordi standpipen kan være ganske lang. Om du vil så kan jeg sende deg bilde av hans standpipe om du skriver ned mailadressa di |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har samme karet som deg (Anthias 120, ikke sant?), og kjører med originaloppsettet m/bioballer.
Du må nesten vurdere støy m/bioballer mot bortimot lydløst med durso. Som jeg har forstått det vil bioballene når de står wet/dry som her bidra til nedbryting av ammoniakk/nitritt; den effekten mister du med durso. Samtidig mener jeg det skal gå an å ta av den "rista" nederst, så det skal som Borge sier gå an å stikke et dursorør nedi der. Utfordringen er at du får mindre diameter på røret siden du stikker det inni, og det kan påvirke hvor mye vann du får ned. En annen utfordring er at det er trangt der og langt ned (been there, done that CP |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja da skjønner jeg, jeg tenkte at jeg kunne sette en standpipe over/ utenpå den stubben som står nedi på en eller annen måte.
Det brpker bare når jeg skrur opp volumet for å si det sånn - masse slurp. Får se hva jeg gjør. Jo jeg kjøpte et Anthias 120 men jeg er faktisk litt usikker på om det er det jeg har fått levert. Dimmensjonen på tanken er ikke det samme som på fakturaen, men noe større ( måler vannstanden da) men det er jo bare en fordel. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 1050 liter hel glass akvarie med solid stand, | MrVoll | Selges | 1 | 6th February 2008 11:41 |