Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8th January 2010, 20:49   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard pumpe aqua medic

Jeg har en pumpe som holder på å ta livet av meg, den bråker noe vanvittig. Jeg har plukket den ned og demontert den og satt den sammen igjen. Deter en Aqua medic ocean runner 3500. Den gir resonans i det meste her hjemme-

Ingen kan visst levere en slik orginal pumpe, alle har den men ingen har de dlene jeg trenger og de forslår og koble på slanger. Saken er den at jeg har et låst system med skrukorker på slik at jeg fester direkte til røret med å skru.
Om jeg skal fjerne dette så mister jeg flow muligheten da pumpen skrues direkte på den delen som har en hendel.
Har spurt fabrikken direkte og de svarte at dette var standard utstyr og selfølgelig reklamsjon. Men ingen av mine forhandlere kan skaffe disse delene.
dessuten er den ene delen sveiset fast så jeg kan ikke ta den av. Maks uflaks.

Nå er jeg SÅ lei det bråket. Jeg har to slike pumper men den andre er helt stille.
Er det noen som vet om noen som har kontakt med Aqua Medic direkte så jeg slipper å gå via min egen forhandler. ( jeg har dessuten sagt ham opp og handler ikke mer der, det var selfølgelig ikke Kenneth men en nettbutikk i norge)

Kanskje jeg bare må belage meg på å bygge om alt rørsytemet, men det er ikke helt min greie.. jeg er ingen selvbygger, derfor kjøpte jeg et ferdig Anthias kar.
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 9th January 2010, 18:48   #2 (permalink)
Administrator

Tage sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Grimstad (Fevik)
Meldinger: 1,639
Standard Sv: pumpe aqua medic

Jeg har flyttet tråden din fra (Kaldt saltvanns teknik) til den mere tropiske Bare for å pirke

Uansett... så er det vel en noe slæææk forhandler etikk og ikke hjelpe kunden sin hvis dette like vell er reklamasjon. Til syvende og sisst så vil jo produsenten betale for frakt og ny pumpe hvis det viser seg at det er produktet det er noe galt med... og IKKE forhandleren!

Ellers så kan jeg ikke gi annet råd enn å vurdere Eheim pumpene hvis det skulle gå så lankt.

Gammel 9th January 2010, 19:11   #3 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard Sv: pumpe aqua medic

oy jeg var ikke klar over at jeg var i kaldtvann. Beklager, ja jeg sitter her å vurderer om jeg bør bytte til noe helt annet, men da må jeg ofre koblingen og gå over til slange.

Hvor stor forskjell kan det være på dimensjonene f. eks hvis røret er 30 mm oppe og langen skal tilsluttes et 15mm el. l klarer man å strupe det helt tett ? er redd for lekkasje. Men så er det slik at på fronten er jeg nødt å ha skrukort for ellers mister jeg
stenge/ åpne funksjonen fra sumpen til pumpen, der må jo være en viss balanse i flowen.
Vel.. jeg maser enda på fabrikken og det bråker noe j"#€% her. tragisk rett og slett.
jeg får kanskje være litt aktiv å lete etter noe som kan passe sammen. Jeg betaler det det koster nå
Kari H er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Aqua Medic Percula 90 mbex Kjøpes 0 12th November 2008 12:11
Aqua Medic Erik Selges 3 4th August 2008 12:21
Aqua Medic kalkvannsmikser farshad Selges 1 16th March 2008 00:50
Aqua Medic fosfatreaktor Mack Lys, filtrering & annet utstyr 0 20th July 2007 11:01