Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7th December 2009, 21:38   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard natt lampe

Vet ikke hva det kalles men jeg var på besøk hos en som hadde noen stilige blå lys som kom på etter at de ordinære lampene var slått av.
han sa jeg kunne kjøpe dette som rør til å bare legge over karet om kvelden og flere av korallene ble nesten selv lysende.

Jeg vet ikke hva dette er , men jeg har lampene mine på i 12 timer og det kunne være greit å ha litt kvelds lys hvis jeg har besøk etc.
Har lett på korallen og webzoo men jeg vet rett og slett ikke hva jeg ser etter sa det er så masse tekniske beskrivelser. Jeg har ikke plass til å henge noe ned fra taket men kanskje jeg kan feste et rør på den eksisterende lampen ?
Kan man også av og til utvide " leggetiden " ? jeg tenker f. eks på julaften her med masse folk, dumt at alt slår seg av når man skal vise det frem, selvom jeg elsker å sitte i mørke med lommelykt så er det ikke sikkert nissen ønsker det
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 7th December 2009, 21:45   #2 (permalink)

Cracydud. sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 18
Standard Sv: natt lampe

Jeg bruker denne lampen fra fish-street.com.
Link
Cracydud. er offline   Svar med sitat
Gammel 7th December 2009, 21:48   #3 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard Sv: natt lampe

Det er vel det som på folkemunne kalles "moonlight",du tenker på nu..
Kan få dette i masse forskjellige utgaver,med T-5,men er vel mer og mere gått over til led nu etter som jeg har registrert..
Kenneth.hadde ihvertall noe slikt før da,eller en kan kjøpe slikt på E.bay.
Ikea har også noen greier,og kjøpte selv en slik sak derifra,som besto av fire små skinner,besatt med små led lys på,som man kunne feste med dobbeltsidig tape på sin lampe..
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70115564
Var med en slik kontroller,hvor en kunne velge lysfarge av all hjertens lyst.. blått,gult,rødt,grønt,gull etc..
Da jeg solgte lampen min nyligt over "Askøyreefet",ble imiddlertid denne plukket av,og gjorde STOOR suksess inne på barneværelset til min 10 års gammle datter...
Var ikke mye den var i bruk på karet alikevell,for min del..

Sist endret av Knut-Arne Berg; 8th December 2009 kl 00:20. Begrunnelse: La ti link til type IKEA lys jeg mente i innlegget..
Knut-Arne Berg er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are