| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei!
Etter at planene mine om et 450 L saltvannsakvarie med 160 L sump gikk i vasken pga. problemer med byggesak for ca. et halvt år siden, slo jeg egentlig tanken litt i fra meg. Var så skuffet, rett og slett. Men nå har jeg tenkt på om jeg kanskje i hvert fall kunne fått til et lite nano-setup med et par klovner og noen koraller Det veier jo ikke så mye, så det hadde ikke blitt så stort problem å bære på gammelt gulv Jeg ønsker ikke større enn maks 60 L akvarie. Noen som har forslag på hvordan jeg kan få til dette? Totalpris? Mvh, Tom-André |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg kunne kanskje tenkt meg noe liknende oppsett som 20 gallons (ca. 75 L) akvariet på www.reefvideos.com. Det er den nest øverste videoen helt på høyre side
Noen som har peiling på hvor mye et slikt opplegg eventuelt koster? Jeg har ingen problemer med å eventuelt importere noen av modulene fra utlandet. Jeg tenkte ikke å kopiere hele tanken hans, bare bruke en del likt av det tekniske oppsettet. Men bytter nok med et annet lyssystem. Har ikke som mål å holde flotte Acroporaer og andre lyskrevende SPS. Kunne tenke meg noen fargerike myk- og LPS-koraller sammen med et par-tre fisk. Hva slags lys kunne passet da? Mvh, Tom-André |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
ca priser:
Lys fra reefsupply , 150watt+2x24 1500 Kar, 1000 kr? Sirkulasjon, 1000-1500 kr Varmekolbe 200 kr 10Kg LS, ca 1000 kr evt skummer? Jeg vet at mange kjører nano uten, men jeg hadde kjøpt det :-) I tillegg kommer det du trenger salt og litt måleutstyr. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| DIY nano skummer | SalTiE | D.I.Y Gjør det selv | 22 | 10th March 2009 23:52 |
| Kalle's SPS 48 L nano | SalTiE | Nano akvarie, opptil 130 L | 10 | 17th May 2008 06:00 |
| nano 85L selges | Nagel | Selges | 4 | 14th April 2008 15:02 |
| The New Marine Aquarium: Step-By-Step Setup & Stocking Guide | Tage | Anbefalinger, tips & triks | 0 | 27th March 2008 13:03 |
| Nano 35 Liter | kimnielsen | Ny til Hobbyen | 17 | 11th August 2006 22:35 |