| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei er det noen som har meninger om Wromak akvarier.
Er det noen bakdeler med de. Prisen er jo grei. Men glass er vel glass, om det er Wromak eller WOHA eller Deltec.??? http://www.wromak.com.pl/wromak_nr/akwaria_profil_nr.htm Noen som har hørt noe om Wromak. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Og ved en episode,gikk det visst SVÆRT fort for seg,og dette var med ett nytt og stort kar,som var oppfylt med vann Kan jo være tilfeldigheter da..
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja har hørt lignende historie. Litt grunnen for innlegget mitt også.
Men har forstått at disse er solgt og levert mange av. Så spørsmålet er om det var produksjonsfeil eller er det kvaliteten det er noe å si på?? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
har hørt folk nevne at disse kan ha tendens til å ryke,
men jeg synes mitt ser ganske så solid ut jeg.. ikke merket noen svakhet enda |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Har ett 343liters,som har stått nu med saltvann her i vel 4 år,og er nu tett enda ja.. Det store karet jeg kjøpte fra Kenneth(ikke polakk-kar))hadde imiddlertid noen 6-7 cm brede glass"strimler", limt hele veien innvendig mellom bunn og sideglassene,slik at med bunnglass 12mm+ disse tilgjærete glasslistene 12mm,som var lagt i silikon,så ble det jo 24mm total limkant+ den obligatoriske "v-fugen" innvendig mellom bunn/sider,så logiskt nok skulle dette bli MYE sterkere sammenlimt ,i forrhold til desse wromac karene Det er jo helt nede i bunn,trykket ligger,så magefølelsen er bedre her med denne typen kar.. Limte det nye karet jeg holder på med nu på samme lesten,for sikkerhets skyld.. Etter at sanden er kommet i karet,så ser en jo ikke denne "rammen"rundt anyway Men nu er jo dette kar rundt cubikk,en da,så blir jo litt vann på gulvet,om uhellet skulle være ute.. Men som det ble sagt her,så har de jo solgt en del av disse polakk-karene,uten denne innvendige forsterkningen rundt da... Er jo ågså noe som heter forsikring,viss uhellet skulle være ute,uten at jeg har satt meg så mye inn i de detaljene,og varierer sikkert fra selskap til selskap dette også,som alt annet..
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takker for inspill her.
Grunnen er jo at jeg vurderer større kar jeg og. og Wromak karene er jo grei pris på 2100.- for et 450 L med 10 mm glass og 3900.- for 720 L med 12 mm glass. Her et akvastabil helglass kar no og det er "bygget" på samme måte som Wromak. Er usikker her.... |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|