| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Noen som har noen erfaring med den nye Red Sea Max 250-literen?
Evt. vet noen i Oslo (og østlandet) som selger den og pris? Eller om den har kommet til Norge overhodet...?? Den ser jo veldig fin ut! |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Tror ikke den kommer til Norge før sommer tider. Vi er ikke det landet som overøses av nyheter først i europa
Kanskje noen forhandlere som vet noe mere. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
De kan bestilles fra tyskland. Men jeg har fulgt en del tråder om den nye max`n og det virker som om flere av problemene har blitt med over på den nye modellen også. Som dårlig skummer og dårlig sirkulasjon...Det virker for meg som om det er mye penger å betale for et akvarie som det må skiftes ut mye på.
Gjør deg selv en tjeneste å sett sammen et oppsett selv, da vil du ende opp med bedre utstyr enn noen av ferdig pakkene, til en lavere pris. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Enig med Joachim her ja...
Karet er kommet i omløp nede i Danmark,har jeg registrert,og tja.. Tror slike "plug,n-play"systemer lider av akkurat samme problemet,uannsett modell/merke.. Alt av teknikk har tilvirker brukt "sparekniven"på,for å holde kostnader nede,og lyset er visst blitt bedre i forrhold til 130 literen,men er jo litt større 250 literen også da,så skulle bare mangle.. Ingen slike ferdigsett,meg bevisst,bærer preg av at produsenten akkurat har "overdimmensjonert"ytelsen med tanke på det tekkniske,og personligt synest mange det er kjekt å ha litt å gå på,med tanke på tekknikken,og det er vel først og fremst der en låser seg en del med slike ferdigsett,kontra å tilpasse alt selv etter hva en ønsker å ha i karet sitt..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Må nok se meg enig med Joachim også... Har du satt sammen en liste av hva du trenger, så er det enklere å se hva kan legge ekstra penger i.
Du har mere igjen for det etter min mening. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ikke at jeg har så lang fartstid som saltvannsakvarist, men et årstid har det jo blitt.
Har selv et slik pakke karr, et aqua medic percula 90 og mener helt klart at dette er et velfungerende oppsett som man egentlig ikke trenger gjøre noe med. Men viss man vill opptimalisere det litt så sett inn noen flere sirkulasjonpumper(koster jo ikke så mye) ja da har du løst det "problemet"med litt lite sirkulasjons orginalt. Det føller med 150 watt MH lys, dette holder til mange koraller ihvertfall, jeg har alt fra mykiser til lpser og spser. Men mitt var "heldig"vis oppgradert med 2x24 watt T5 når jeg kjøpte det. Da hadde jeg personlig heller kjøpt et slikt oppsett og oppgradert litt. Spesielt viss det er samme "problemene"på RSM 250 som de som er på RSM 130. Den lille erfaringen jeg har med RSM 130 kommer fra den lokale sjappen i Askim-han har "hele"5 stk RSM 130 gående i butikken og kan ikke si jeg ble særlig imonert av sirkulasjonen, lyset og skummeren, etter min mening så må det meste på det settet oppgraderes, og støyer voldsomt også(men det kan mulig gjøres noe med, med litt justeringer her og der). Men de ferdig oppsettene fra Deltec og Aqua medic de holder-trenger ikke bruke noe mere penger enn det-ihvertfall ikke før man er fullstendig hektet, for de blir alle som får til saltvannskarr |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kar, 250L, selges | petriw | Selges | 3 | 7th January 2009 19:12 |
| Red Sea 250L | jakalen | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 3rd November 2008 22:13 |
| Deltec 250l ønskes kjøpt. | roger83 | Kjøpes | 1 | 22nd July 2008 00:08 |
| 250l selges | Nikita | Selges | 1 | 14th December 2007 09:56 |
| Komplett 250L akvarium med sump | Endre | Selges | 1 | 12th August 2007 23:52 |