| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
må man ha avrenning på midten av karet når man har wavebox eller går det med hjørneavrenning? bare lurer. sikkert noen her som vet.
og ja knut arne jeg vet du hater den boxen:-)
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvis du har skummeren i sumpen og ikke utenfor med overrenning direkte koblet på, så bør det gå helt fint. (tenker da på ugjevn flow)
For de som har overrenning direkte koblet til skummeren, så tror jeg nok det opptimale er å ha overrenningen på midten/bakre langside. Her er hvertfall en link til spørsmålet ditt Alf Magne |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
JAAAA Alf Magne
Men tilbake til spørsmålet...jeg har hjørneavrenning ja,og her "skvulper"det neimen ikke over nei.... Har vel variasjon på vannstanden på kortsidene på rundt 0,5 CM..... Men er jo en "festlig" lyd av de da... ![]() Burde sikkert hatt en slave,for å få noe "guffe"ut av denne bokksen her ja i stampen min.. Hadde det ikke hvert for at den er så fint intigrert med spesiallaget reefkeramikk,så den blir "usynlig",og glir 100%inn i resten av keramikkbakgrunnen her.. så hadde jeg nok stappet hele greia i det spannet den burde høre hjemme!!
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg tror ganske sikkert det er noe feil med Waveboksen til Feet på Asøy hehe.
Det ultimate er nok å ha overrenningen i midten så slipper man skvulping og bråk over kanten på overrenningen, men kan man leve med det så spiller det sikkert ingen rolle. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Problemet da er jo at de ikke akkurat er så liten at det gjør noe,og selv i dette karet mitt(200*85*65cm),hville jeg ikke satt inn en slik,hviss jeg ikke hadde fått integrert den,slik jeg har gjort her,og to stk. hadde vært helt utelukket her i mine øyne.. Den plastbokksen disse weavene står i er jo DIGER Finnes jo andre merker med tilsvarende egenskaper også nu har jeg registrert,men har ingen erfaring med de.. Men... her hos meg har jeg jo to 6100/to 6200+ denne weaven,og kånemor hører den helt inn på soverommet,her hos meg Jeg er jo begynt å bli litt tunghørt på mine eldre dager,så den "plager"ikke direkte meg,men må jo innrømme at den totalt overdøver alt annet i karet her med god margin.. Har prøvd å justere den inn etter spesifikkasjonene,med tanke på vannstand/styrke,og var innom tanken på at kansje strømningene ble nøytralisert av de andre stream,ene,og har self. prøvd å slå disse av også,men resultatet ble ikke noe bedre her... I det minste så bidrar den jo til litt mer sirkulasjon i karet mitt Vi får se.. Har jo litt sansen for de nye nette Tunze Stream pumpene også,men om de passer i hullet er en annen sak(tror det er 63mm åpning i bokksen) Frogg,en har jo både sett og hørt den ja,men om den er direkte defekt,kan jeg ikke tro,da den var butikkny,og akslingen er fin,og gir bra trykk ut..det rekker bare ikke langt nok,til å få satt vannet i bevegelse helt bort til andre enden av karet her(2.meter) Det som irriterer mest er faktiskt den veldig ujevne lyden den lager,og den kommer fra selve pumpen,og da bokksen pumpen står i,ikke har kontakt med glasset,og keramikken er limt mot glasset med en silikonlignende kleber,som føres av keramikkfabrikanten,med gode elastiske fuger mot glasset,så tror jeg neppe det er renosansene heller som gjør det her hos meg.. Til slutt i denne tråden,vil jeg bare si at denne weav,en neppe var det smarteste jeg har kjøpt til karet her,og den var jo langt fra billig heller,og bare keramikkholderen dens,kostet jo en "høvding",bare den...
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Angående lyden, så kan du jo sikkert slå den av deler av døgnet uten at det gjør noe særlig.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|