| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
hei!
etter helgas tur til oslo stiller jeg meg nå spørsmål om aquatronicas drift sikkerhet.... natt til søndag fikk jeg den lite hyggelige sms`n fra aquatronicaen: "attention: controller not functioning or not conected" fruen var jo hjemme men midt på natten går ikke hun og tukler i karet... så jeg spørr meg selv... hva kunne skjedd om dette var en uke jeg var borte og jeg ikke hadde sms modul... jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer... ser jo på aquatronica-forumet på rc at det er utallige tråder om liknede hendelser. jeg har jo opplevd dette før, men den metoden jeg brukte da virker ikke nå. jeg skal teste og resette den og bytte batteri. men jeg får ikke det før i morgen. er jo enormt irriterende. det er jo drit dyrt utstyr...
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
hmmm det var jo kankje ikke det jeg trengte å høre nå som jeg vurderer og gå over til Aquatronica
Føler vel egentlig at det er flere som har hatt problemer med denne typen i det siste. Hvordan er servicen opp mot kundene? Kan desverre ikke gi deg noen hjelpende hånd ang din frustrasjon... du vet jo hvilken produsent jeg bruker nå |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Heldigvis fortsetter powerbaren å virke akkurat som før da uavhengig av controlleren....
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
servicen er jo for så vidt god, tar litt tid om du går direkte på service mailen til aquatronicaen men mye dyktige folk sitter på aqt forumet på rc! men med gjentatte slike problemer verden over burde de jo funnet en løsning på det...
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
|
Var det noen feilmelding på kontrolleren når du kom hjem eller var alt i sin skjønne orden? Kan det ha hvert et strømmbrudd siden den ikke fikk kontakt?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
i tilleg er uret i powerbaren kjent for og ha stor feilmargin. kan utgjør timer over et par dager. det var ingen ting på min kontroller hverken feilmeldinger eller strøm... hele hovedenheten var død og er forsåvidt fortsatt det. skal sjekke i morgen når jeg får ntt batteri.
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Hold oss oppdatert om problemet og evt. løsningen Alf Magne.
Det er jo svært lite betryggende å ha en computer som låser seg når den finner det for godt. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
måtte åpne kontrolleren og ta ut det 9v backup batterie i 5min for og resette enheten. dette blåste liv i driten igjen... takket være raske svar på reefcentral... men ingen har noen forklaring på hvorfor det skjer...
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Flott du fikk den til igjen ja Alf-Magne
Synes foresten du må være den mest uheldige personen på forumene her nu,med tanke på utstyrsiden.. Har jo hatt veldigt mye problemer med både denne kompjutersaken,og diverse Tunzepumper.. Har jo samme utstyr selv,og mitt går og går...enn så lenge Dette compjuterbestyret skjønner jeg meg jo egentligt meg ikke noe særligt på,men har jo registrert at Jossi,og spesielt du,har hatt mye rot med Tunzes streampumper også,så jeg sitter litt med hjertet i halsen selv her nu,da jeg jo har 5 i karet mitt her selv.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Aquatronica SMS-modul | espeng | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 5th August 2008 00:22 |
| Aquatronica spm. | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 10th June 2007 18:47 |
| Aquatronica update | Robin | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 1st April 2007 21:39 |