| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
|
Prøver og få kalibrert PH proben, men får bare opp denne feilmeldingen : "Unnable to calibrate the selected sensor, Error Code 1". Bruker PH 7 og PH 10 veske for og kalibrere. Er det andre som har hatt samme problem? Eller er proben som er defekt? Ser det står i "bruksanvisningen" at proben bør byttes ut en gang i året. Er det virkelig ikke lengre holdbarhet på de?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har ikke denne feilmeldingen, men en av mine to prober klikket etter ca. 6 mnd, den som var i kalsiumrekatroren. Har kjøpt ny, men nå vil ikke systemet vedkjenne seg den nye Ph-proben, systemet går ned :-(
Frustrerende. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
når jeg hadde AT så hadde jeg samme problem som deg, og når jeg få dager senere fikk problemer med doseringspumpene så ga jeg opp å solgte den til noen som mente at de hadde løsningen. Usikker på om de fikk fikset det....
men ta å spørr på Aquatronica forumet på ReefCentral, der får du garantert svar.. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg tror det er derfor de selger interface og prober hver for seg....
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
En god tråd om emnet på det Danske saltvandsforum:
Saltvandsforum DK • Spar penge og rengør jeres IKS prober PH / PH / Redox : DIY - Gør det selv - Det var da værd at prøve!? (Jeg har ikke selv prøvet da jeg ikke ejer sådant udstyr) Mvh. Flemming
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Moderator
|
Sitat:
Når jeg bruker PH 4 veske viser proben 6,52 og med PH 10 viser proben 7,97 så proben er nok defekt. Er litt kjedelig når proben koster rett over 700,- kr. Takk for info. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Har noe calibrerinsveske her om du vil prøve en annen?
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reox Probe - AT | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 18th July 2007 17:42 |
| Aquatronica spm. | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 10th June 2007 18:47 |
| IKS, PH Probe og 2x250W MH Ønskes | palle | Kjøpes | 0 | 22nd August 2006 15:25 |
| Redox probe. | Chriss | Kjøpes | 4 | 27th February 2006 07:14 |
| Kalibrering IKS | Aquaria | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 2nd October 2005 18:17 |