| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Litt OT, men allikevel.. noen som vet om det går og bruke 250w pære når man har 400w ballast?
Har en 400 icecap ballast som skal brukes med en lamanarc big over en fragtank.. jeg lurer på om det blir "litt" overkill med en 400w over ett kar med 30cm høyde og tenkte kanskje å bruke 250w pære istedet, men er usikker på om det går. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Heisann. Tror du skal være veldig forsiktig med å bruke 400w pære over 30 cm høyt akvarie. Kan fort lukte brente koraller her om du ikke hever lampa så etterhvert senke den over en lengre periode =) Bare et tips
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Administrator
|
Jeg har flyttet trådene deres i og med at de ikke har noe med Overskriften i den orginale tråden
Etter en liten feil i modereringen så limer jeg inn de 2 siste postene her. Clown skrev: Sitat:
Det som går an er å kjøre en pære med MERE Watt en ballasten , men da vil lysfargen forandres noe alldeles voldsomt. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
hvordan dette er mulig skjønner ikke jeg helt , men er det en 250 W ballast så går det jo an å kjøre en 400 W pære på den og , men da vil lysfargen forandres kraftig. Sist endret av clown; 4th September 2008 kl 14:37. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Ang ballastene,så lurte jeg på om du kan feks kobble på 4*150w på en 600w ballast?går dette gæli?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Er det den Lumatek,enfra linken min,du sikter til.så hvet jeg ikke,og der bør vel evt.Frontosa gi deg ett riktigt svar,men ser jo at de også kan skaffe de i 250 og 400W,utgave der også da..
evetuelle prisforskjeller hvet jeg ikke,så der må du evt. sende de en mail.. Men.. de har jo flere merker der,og det er en gjevnligt folk på saltvannsforum.dk,som nevner denne butikken,ang.lys...
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Jeg siktet til den Lumatek 600W Electronic Ballast jeg fant i linken din,evt hvilken som helst elektronisk ballast for hqi.
(tenker litt høyt her) Jeg tenkte da at det kansje er bedre med 1stor ballast en mange,feks en ballast på 600w,hvor du kobbler 4 lamper til på 150w hver,da istedenfor 1 ballast til hver av lampene. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Da har jeg fått svar fra bla:
Rebraco Noack AS : Industri, Skips og Spesialbelysning Osram Norge Norlux Dette lar seg dessverre ikke gjøre ettersom lampene vil brenne ut. 150W kan kun kjøres på 150W ballast,hvis ikke annet er oppgitt. Dette gjelder for begge spørsmål ang lyskilde og ballast. Sist endret av MrVoll; 5th September 2008 kl 13:42. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 400w metallhalogen ,eheim 1260 ,2x36w amatur | laffen | Selges | 2 | 10th January 2007 16:28 |
| 400W HQI 2STK | Chriss | Kjøpes | 3 | 25th March 2006 16:11 |
| Koppling av lys til samme ballast?? | neergaard | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 8th November 2005 09:12 |
| Pærer og ballast | Aquaria | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 24th May 2005 08:23 |
| Fra 400w MH til 250w | BareAre | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 13th May 2005 14:13 |