| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Heisan alle.
Nå som det ser ut til at mange akvarister har startet vinter handelen, Jeg har hatt meg en tur på Korallen.no og funnet 3 forskjellige produsenter. Jeg anntar at forskjellene er små og kanskje ubetydelige i kvalitet og pris, men man vet alldri hva som befinner seg under "skallet". Her er de 3 produsentene : Lumantek/Coralvue/Marinelux Gi deres meninger og erfaringer her |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
kjører Coralvue sine 250W ballaster, er egentlig fornøyd med de, har vel hatt de i 4 mnd
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg kjører med Lumatek 250W og synes det fungerer veldig bra. Det er også 5 års garanti fra produsenten som jeg mener er et pluss
Vil også si det at jeg ikke har erfaring med andre el. ballaster. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Må også legge til at jeg har ikke erfaring med andre ballaster, ser Coralvue har 3 års garanti
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Takk så mye
Garanti er jo vel så viktig når man starter opp noe nytt kar. Håper det blir flere responser på tråden... |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
har jo også coralvue sine ballaster. og må si meg fornøyd med dem. eneste ballasten jeg kan sammenligne dem med er nok bare giesemann sin. giesemann er stillere når den er i gang men bråker noe jæklig når den starter opp. ikke at coralvue bråker når den er i gang altså altså, men det er jo en liten summing hvis du legger øret til...
eneste jeg ellers har å utsette på coralvue sin ballast er at den ene kom med strøm på jordingen. så det sa PANG i sikringene et par ganger før jeg skjønnte hva som var feil. kunne vært ganske ondt hvis jeg hadde vært borti. skulle ikke tro at det er noen grunn til ikke å velge en med 5 års garanti i stedet for 3. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
det var fra produsenten.
det vil si at det var feilkoblet inni ballasten. som jeg måtte åpne og reparere |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Jeg har lest litt på Reefkeeping om Coralvue ballasten og Reeflux pærene i kombinasjon. Slik jeg tolker det så kan jo bruken av "kompatible" lyskilde og ballast ha stor betydning?! Her er linken: Tank of the Month - September 2007 - Reefkeeping.com |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Løse tanker rundt alger og tilsetningsstoffer.... | Petrus | Dyrene | 13 | 14th July 2009 02:03 |
| Offentlige Akvarier rundt om i verden | Frogfish | Reise | 0 | 20th May 2008 23:16 |
| KM500 har sluttet å røre rundt | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 5th March 2007 13:22 |
| elektroniske ventiler! | Andreas | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 16th January 2006 16:58 |