| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei!
Jeg går med tanker om å få bygd et akvarium inn i en vegg. Hvor tykk/bred bør veggen være for å kunne ha et akvarium i den? Kort og godt, hva er fornuftige mål? Jeg ønsker at man kan se akvariet fra begge sider av veggen. Og, er det noen som vet hvor man evt får tak i eller hvem som kan bygge et slikt akvarium? Holder til i Trondheim. |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Gjorde akkurat dette selv nå mellom en pipe og en tverrvegg, endte opp med å ta et standard mål akvarie på 150*50*60 siden det var 1/4 del prisen av tilsvarende lagd på mål, ønsket meg et som var 60-70cm dybt og litt kortere, men det kostet så utrolig mye mer. Noe særlig mindre dybde enn 40 cm tror jeg er bortkastet. Deretter må du bygge et solid stativ det kan stå på(2"4 og litt riktig plasserte beslag og plater er billig og supersterkt) og kle det inn så pent og elegant som lommeboken tillater, det er bare ekstremt viktig å huske på tilgjengelighet og at du gjerne må komme til hver eneste dag, så det må være praktisk også. Med innsyn fra begge sider blir alger og dritt på rutene veldig synelig så da kan man ikke belage seg på å demontere saker og ting for rense ruten
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 540L innbygd i vegg | Imperator | Akvarie 600L eller mindre | 11 | 18th September 2008 00:12 |
| Akvarium | Imperator | Kjøpes | 0 | 5th February 2008 14:18 |
| Akvarium selges | petriw | Selges | 14 | 18th January 2008 09:05 |
| Nytt akvarium | Mack | Aquascaping | 11 | 6th September 2006 22:08 |