Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8th August 2008, 12:52   #1 (permalink)

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 1
Standard Akvarium i vegg?

Hei!

Jeg går med tanker om å få bygd et akvarium inn i en vegg. Hvor tykk/bred bør veggen være for å kunne ha et akvarium i den? Kort og godt, hva er fornuftige mål?

Jeg ønsker at man kan se akvariet fra begge sider av veggen. Og, er det noen som vet hvor man evt får tak i eller hvem som kan bygge et slikt akvarium? Holder til i Trondheim.
runef er offline   Svar med sitat
Gammel 8th August 2008, 14:15   #2 (permalink)
Senior Member

stoffer sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Spikkestad
Meldinger: 508
Standard Sv: Akvarium i vegg?

Gjorde akkurat dette selv nå mellom en pipe og en tverrvegg, endte opp med å ta et standard mål akvarie på 150*50*60 siden det var 1/4 del prisen av tilsvarende lagd på mål, ønsket meg et som var 60-70cm dybt og litt kortere, men det kostet så utrolig mye mer. Noe særlig mindre dybde enn 40 cm tror jeg er bortkastet. Deretter må du bygge et solid stativ det kan stå på(2"4 og litt riktig plasserte beslag og plater er billig og supersterkt) og kle det inn så pent og elegant som lommeboken tillater, det er bare ekstremt viktig å huske på tilgjengelighet og at du gjerne må komme til hver eneste dag, så det må være praktisk også. Med innsyn fra begge sider blir alger og dritt på rutene veldig synelig så da kan man ikke belage seg på å demontere saker og ting for rense ruten .
stoffer er offline   Svar med sitat
Gammel 8th August 2008, 17:01   #3 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 52
Standard Sv: Akvarium i vegg?

Har akkurat bygd ferdig mitt kar, men det er riktignok ikke innsyn fra begge sidene da, har et lite rom bak.
Vedlagte miniatyrbilder
akvarium-i-vegg-p8070031.jpg   akvarium-i-vegg-p8070043.jpg  

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
540L innbygd i vegg Imperator Akvarie 600L eller mindre 11 18th September 2008 00:12
Akvarium Imperator Kjøpes 0 5th February 2008 14:18
Akvarium selges petriw Selges 14 18th January 2008 09:05
Nytt akvarium Mack Aquascaping 11 6th September 2006 22:08