| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Hei.. Kan noen (alf-magne? :-)) hjelpe meg litt med en ting her. Jeg har fått SMS-modulen min her, men lurer veldig på en ting.. Når jeg mottok den i posten så var det litt skrangling i boksen. Jeg tok den med til butikken og vi kikket på den sammen der.. Det var en sort plastbrikett som sim-kortet skulle i som var løs. Der og da så det ut som den bare skulle sklies inn i et hull i bunn av boksen, men når jeg har prøvd her hjemme igjen nå så får jeg det ikke til..
Er det jeg som er blind eller er det noe som mangler hos meg? Jeg tror neppe SIM-kortet vil få kontakt med boksen sånn som det ser ut her..
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
hei espen!
vil bare si at aquatronica sms modul er noe dritt, helt frem til du får den tilkoblet og oppe å gå, da er den fantastisk:-) ok. spørsmålet ditt... rekner med det er den lille "simkort-skuffen" du snakker om? den virker hos meg og være av det simple slaget.(hos meg er den hvit/grå) når jeg drev og styret og rotet med min gikk den seg til stadighet skjev, kortet satt utav osv. så vil tro at den skal kunne være ganske lett og ta utav og sette i igjen (uten at jeg har prøv det selv) bare en konklusjon på bakrun av den generelle kvaliteten på den delen. ellers skal den jo stå i slik at simkortet skal ligge opp(mot den siden med knappene) og ikke mot veggen. hvis det hjelper deg noe. det er en virkelig simpel patent så den er litt "slarken" hele den skuffen her. hvet ikke om det hjalp deg noe serligt, men du kanjo sende meg et bilde på mail: alf-mau@hotmail.com ellers kan du slå på tråden om du vil det. et annet tips... min sms modul så ut til og være alergisk mot nye simkort... tenker da på den nyeste typen simkort da jeg tilslutt prøvde et gammelt jeg hadde så virket det.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Ja, nå har vi jo en dialog på det andre forumet også, men vil bare nevne kjapt at det som hadde skjedd her var at hele den skuffen til å ha SIM-kortet i hadde løsnet fra printkortet, så det var ikke rart jeg ikke skjønte noe.
Det har imidlertidig blitt reparert nå og det virker med et eldre SIM-kort så da må jeg bare enten få prøve den versjonen av firmware som du har eller skaffe meg et annet SIM-kort hvor det tillates å slå av pin-koden. Forstår egentlig ikke hvorfor Aquatronican absolutt skal slå av PIN-koden sålenge man må oppgi den i innstillingene der..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Spørsmål ang Aquatronica | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 29th May 2008 15:03 |
| Aquatronica Akvariecomputer | koper68 | Selges | 2 | 11th May 2008 06:42 |
| Aquatronica spm. | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 10th June 2007 18:47 |
| IKS pH ll Modul | joachimB | Selges | 0 | 30th May 2007 13:06 |
| Aquatronica update | Robin | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 1st April 2007 21:39 |