| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Noen som har tips til en kraftig pumpe som kan sirkulere hele karet mitt på 343liter? Tenker da å bygge en sånn closed loop sak. Helst litt støysvak.
Hadde vært greit å få fjerna alle pumpene som henger og slenger. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
To anbefalinger, en billig (kort levetid) og en dyr(ere) (lang levetid):
1: AM Ocean runner 3500 (kr 799.-) 2: Red Dragon 4500 (kr 3950.-) Dersom du kobler en av disse med en 4-way og noen revs fra Oceansmotions, vil det bli helt knall! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kansje en mellomting ettersom støy er en parameter(Oceanrunner bråker omtrent som en middels fiskebåt.) Jeg kjøpte akkurat Aquabee sine nye 5000 pumpe, koster 1600 kroner, helt alright støynivå finnes i 6000 og 7000 størrelser. Denne har også betydelig høyere løftehøyde enn oceanrunner og endel lavere strømforbruk og er betydelig mindre i fysisk størrelse. Også står det ikke Aquamedic på den
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
I tillegg kan jeg opplyse om at det nesten ikke er lyd av en AM 3500 eller 6500, og jeg har flere av dem. De er tilnærmet lydløse. Dersom du har bråk fra en AM OR, så er det noe feil med den. Når det gjelder løftehøyde, så vet jeg ikke hvor mye det betyr for trådstarter, men for løfting fra gulvhøyde og over kanten på en normal tank, duger AM helt fint. Jeg hadde imidlertid gått for en Red dragon, da dette sannsynligvis vil lønne seg på sikt. -Kjøp skikkelig utstyr med en gang, så blir hobbyen mye hyggeligere å holde på med! |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har en Red Dragon 6500 som er "ny", men trenger ny impeller. Du kan gjerne komme med bud på den hvis du vil :-)
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Skjønner. Det er vel slik de fleste av oss har gjort seg opp en mening om diverse utstyr; man ser hva som virker og hva som ikke virker. Min erfaring er akkurat motsatt av din
Tilbake til trådstarters spørsmål, så tror jeg uansett han vil være mest tjent med å kjøpe seg en skikkelig pumpe til å ha på en lukket krets for sirkulasjon i tanken. --> Red Dragon! |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|