| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
--------------------------------------------------------------------------------
Så kommer neste spørsmål :lol: Trenger anbefaling av retur-pumpe. Sump under karet,hvor mange l/t bør det være og kom gjerne med forslag til merke Skummer blir Deltec MCE 600 om det har betydning. Mvh.Sølvi
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Tipper en eheim 1260 eller 1262 vil fungere bra. :-)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ok ,hvordan er den lydmessig ? Har sett på en tunze master recirculation pump og som virker grei. Noen som har peilig på hvilken av disse som er best?
Mvh.Sølvi
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Har ikke noen erfaring med Tunze retur pumpe, men går god for pumpene til Eheim og syntes ikke lyden av pumpen er sjenerende i det hele tatt.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg vil si begge disse pumpemerkene er rimelig stillegående og forskjellen i lydnivået er nok ganske lite.
Skal jeg ha en favoritt til lydnivå stikker nok eheim av med seieren. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ok ,blir vel en av de ,får se hva som blir tilgjengelig
Mvh.Sølvi
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Eheim er ikke spesielt stillegående akkurat, byttet en eldre deltec med en 1260 for en tid siden, ble betydelig mer during. Red dragon eller Deltec sine er de du bør se på om det står høyt på prioriteringslisten, koster jo litt mer men. Men nå ser jeg jo at Eheim har lagd en ny serie, kansje bedre?
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
He-he..
Jeg bruker jo en Deltec 8700S.selv,som returpumpe,i "Askøyreefet"her,og den er faktiskt så og si totalt lydløs ja Men så snakker vi jo om en HELT Annen prisklasse da Stoffer :? Greit nok..hun trenger ikke DENNE modellen ,jeg refererer til her,da hadde vel det hvert rene sentrifugen oppi 343 literen :lol: ..,men selv om hun går godt ned i modellstr.i Deltecserien,så koster de langt mer enn Eheims,gode pålitelige travere.. 8) Men self. har en penger til overs,blir jo utvalget desto større..men personligt hadde vel ikke jeg sett på returpumper a"la Deltec/Iwaki,eller Red-Dragon,til en 343 liter nei :| ,og tror hun blir kjempefornøyd med ett av de andre alternativene her til dette karet her,og ikke minst prismessigt 8) Tror nok jeg har flere med meg her ja..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dobbel returpumpe? | stoffer | Lys, filtrering & annet utstyr | 17 | 6th May 2008 20:10 |
| Hullstørrelse(mengde for overrenning + kraft på returpumpe | Dingo | D.I.Y Gjør det selv | 3 | 11th January 2008 20:27 |
| nivåsensor og returpumpe selges | joachimB | Selges | 0 | 19th September 2007 21:19 |
| returpumpe | Erik | Kjøpes | 0 | 31st March 2007 21:14 |
| sirkulasjonspumpe/returpumpe | geirove | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 31st August 2006 17:34 |