| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Det kommer veldig mye bobler i vannet, der som skummeren tømmer vann ut igjen, er det ok?
Bør boblene ledes vekk fra det som lever, eller skal de få sveve fritt? (Det er en hang-on-skummer)
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Det bør vekk fra karet ja..
Er sikkert bare justering av skummer/luft,som skal til. Ser det er en Kinaskummer,men prinsippet er stort sett det samme på slike skummer,men kjenner ikke akkurat denne skummeren selv da.. Korallene liker ikke disse bobblene,og er jo ikke så fint visuelt heller da.. Tydeligt at ikke skummeren jobber opptimalt utifra bildet nei. :|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk for det.
Har forsøkt å flytte utstrømmningen nærmere overflaten og mot en vegg, det hjalp litt, men ikke så mye. Kan det være lurt å "dempe" strømmen med å ha et eller annet foran utløpet?` Det er ingen reguleringsmulighet på mengden luft, som jeg kan se. Regulerin av vannmengde, men ikke luft.... Tips?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Egentlig rart,da det normalt pleier å være en enkel stilleventil på luftslangen som standard på de merkene jeg har erfaring med da :shock:
Ellers gårdet jo an å modde litt med å kjøre returen oppi en "kopp",med en blåmatte-filter i(primitiv bobblefelle)slik at toppen på koppen/filteret kommer litt over vannskorpen.... Men merkelig det med den stilleventilen,som IKKE er der.. Går evt. an å få kjøpt noen billige luftventiler til å stikke inn i luftslangen på de fleste zoobutikker,og prøve... Koster sikkert en tier..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Meget mulig at det er meg som ikke finner den da
Takk for hjelpen så langt!
|
|
|
#6 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det er ingen koraller eller fisk som liker alle disse boblene, det er et irritasjonsmoment og bør ikke forekomme for før eller siden så begynner dyrene å stresse...
Det finnes mange løsninger på div bobble feller men sån generelt så er det du beskriver et problem med kinaskummere og det finnes en del løsninger men det er som Knaberg skriver over, det burde være en justering på luften. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
hvis det er noen trøst sloppy så har jeg det samme problemet...
Ã… det er vannvittig plagsomt...vannet blir så "uklart" av det... |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Skapes boblene av skummeren din eller av når vannet fra skummeren treffer akvarie vannet? Syns boblene dine er ganske store for å være micro bobler som vanligvis kommer fra skummeren.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Det er fra skummeren Frogfish,ser de forlater bunn av stigerøret.
akkurat samme sliter eg med på låneskummeren no, akkurat samme type. ikke legg blåsvamp i ut røret vertfall,lag noe ala en kopp. Om du legger blåswamp i røret funker det litt noen dager og voila så har du en geysir når du minst aner det. på feil side av glasset. det er ikke stilleskrue på luften men 2 på vann. du kan justere høyden på skummeren,og fannt noe info om att slangen fra pumpen bør kappes i rett lengde. Men rett skal være rett den drar ut 1/4 kopp svart guffe på tørr skumming i døgnet. synest den lager mye microbobler rett etter rengjøring,og veldig sær å justere inn. men går greiere etter noen timer. Egentlig gjør det ingenting for TUNZEN min er bekreftet sendt Har den i hende i neste uke Sry kunne ikke dy meg |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| HJELP skummeren min bråker veldig | Nikita | Lys, filtrering & annet utstyr | 10 | 13th April 2007 18:00 |
| Skummeren er død! | Elisabeth | Lys, filtrering & annet utstyr | 14 | 3rd January 2007 01:45 |
| Luft avfukter | Planteplankton | Ny til Hobbyen | 5 | 5th May 2006 05:08 |
| Skummeren og pumpa er SOLGT | Robin | Selges | 3 | 5th February 2006 00:10 |
| luft bobbler... | alf-magne | D.I.Y Gjør det selv | 24 | 2nd February 2005 21:50 |