| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kan de av dere som på et eller annet tidspunkt har begynt å bruke ozon komme med en oppdatering på hva de synes etter å ha brukt det en stund? Lurer på om det er noe å prøve..
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Er også litt nyskjerrig på dette temaet.. Har hørt mye om og men ang Ozon, men ikke noe konkret.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
prøvde meg litt med og uten, både i 325l og i 180 med apf600 skummer.
etter mye prøving og justeringer både hit og dit, merket jeg ikke noe spesiellt med det ene eller det andre. det skal sies at ingen av karrene mine er noe spesielt belastet i form av fisk. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kjører ozon i karet nå og har kjørt det i over en mnd.
Det jeg merker det på er at vannet blir mye klarere, hvor mye ellers det hjelper vet jeg ikke, det kommer ikke så mye mer dritt i skummer koppen min heller enn det de gjorde før, skummeren jeg har er en apf600
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Jeg brukte det ett halvt års tid i 343literen min med en mce 600..
Kuttet det ut,og synest skummeren trekker mer drit ut av vannet nu 8) Vil jo ha vekk driten--- Nu må det legges til at jeg kjører kull/Rhova 24/7,og skifter filtermatrialet hvær 14 dag,sammen med total rengjøring av skummer.. Skifter 40 liter synt. saltvann hvær 14 dag i motsatt syklus.. Bruker heller ikke uv i systemet... Lite fisk i systemet...
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ozon | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 37 | 7th December 2009 23:33 |
| ozon | alf-magne | Lys, filtrering & annet utstyr | 37 | 28th March 2008 06:23 |
| Nytt hus = Nytt DIY akvarie | Andreas | D.I.Y Gjør det selv | 18 | 6th April 2005 18:56 |
| Ozon ! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 27th February 2004 13:52 |