| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vet at denne har vært i rampelyset tildigere, og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Noen som har funnet ut hva som skal til for å få denne til å oppføre seg når den begynner å krangle? Idag har jeg byttet slangen inne i pumpehuset, gått over alle koblinger og sett til at ingenting er tett eller lekk. Pumpen går og går, men leverer ikke en dråpe vann til kalkvannsmikseren
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg pleier å suge vannet frem.
Da går den smertefritt flere mnd. Har også tilbakeslagsventiler i begge ender (Inn og ut) Har hatt denne pumpen i to år og er fornøyd med den :cheesy:
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
har også hatt denne pumpa i mange år. har også opplevd at den går å går å går... det som har vert saken hos meg da er at slangen inn til mikseren er tetta seg til med kalk... har du sjekka det hos deg?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takk for forslagen, dette er hva jeg har prøvd så langt:
1. Byttet slangen inne i pumpen 2. Kortet inn på slangene som pumpen trekker/skyver vann gjennom (burde egentlig være unødvendig ettersom alt står i skapet under akvariet uten lange strekk) 3. Blåst luft, vann og eddik gjennom hele systemet inkludert mikseren (det var ikke tett) 4. Renset og smurt drivakselen til hjulet som valser slangen inne i pumpen 5. Forsøkt både med og uten tilbakeslagsventil på både inn- og ut-slangen fra pumpen 6. Sjekket alt av slanger for lekkasjer 7. Bannet Pumpen går ufortrødent videre, men klarer ikke for sitt bare liv å skape trykk/sug nok i slangen til at den leverer noe vann til mikseren. Oppdaget idag at vannstanden i sumpen var i laveste laget. Har også hatt denne pumpen en stund, og har også tidligere brukt denne modellen
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Når det gjelder akkurat denne pumpen så har jeg en enkel kortversjon:
I en periode for noen år siden så jobbet jeg i en dyrebutikk her i Bergen, vi tok inn 8stk av denne etterhvert så berømte pumpen, innen ett år så var 7stk returnert leverandør og nye erstattet med div av Iks sine pumper, den 8ttende og siste SP3000 fungerer såvidt jeg vet fremdeles i dag men i min verden så tilsier 1 av 8 at uansett hvor god denne pumpen påståes å være så er 1 av 8 ikke godt nok. I skrivende stund er det jeg som har overtatt garanti på bla Iks i fra den butikken jeg jobbet i og nå etter snart fire år er det ikke kommet noen form for garanti eller feil melding på Iks sine doseringspumper. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
har du sjekket at det ikke er i kalkmikseren det er tett. virker for meg som det er motstand som gjør det det var det i alle fall hos meg!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Her har du løsningen tenker jeg http://saltvann.aquafreaks.no/Forums...7827.html#7827
Brukte denne oppskriften selv med meget godt resultat. Kan forøvrig anbefale tunze osmolator om du skulle følge ditt fantastiske råd i ovennevnte tråd. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| AM blue 3000 skummer selges | Chippflipp | Selges | 1 | 18th April 2008 08:46 |
| Sp 3000 luft i slangen | SveinA | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 29th July 2006 09:58 |
| Aqua Medic Sp.3000 m/ nivåføler | Christer.W. | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 23rd June 2006 15:00 |
| Slik løste jeg problemet med min Aqua Medic Sp 3000 | Mack | Anbefalinger, tips & triks | 14 | 23rd June 2006 07:43 |
| Doseringspumpe | Petrus | Selges | 7 | 11th January 2006 08:59 |