| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei!
Jeg lurte på hvordan jeg skal stille inn denne skummeren, med tanke på vannstand? Skal den være ved enden til skummerkoppen, altså toppen av skummerkroppen? Og hvor mye tåler den Eheim pumpen? Kan jeg slå den av og på uten at den tar skade? Jeg tenker da på ca. 1 gang i døgnet.. Takker for alle svar!! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Det som mest sansynelig vil gå først er nok kjeramikk akselen, selv om de tåler en del. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Det er ikke å anbefale og slå den av og på, det vil ødlegge pumpen som er konstruert for å kjøre kontinuerlig. Hvorfor vil du egentlig kjøre den av og på en gang i døgnet... |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Skummeren der har jeg ikke peiling på , Eheim-pumpen derimot har jeg koblet mot vannpåfyllingen min , så den slår seg av og på ganske så mange ganger i døgnet pos meg , og det har den gjort i flere år , uten å ha tatt skade av det.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hmm, takk for alle svar først og fremst..
Jeg vet at man kan velge mellom våt- og tørrskumming.. Men vil vite hva som er optimalt å ha liksom..? Grunnen til at jeg vil slå den av og på er at den bråker en del.. Jeg må slå den av om dagen, så slå den på om natten.. Men dette har jeg kun tenkt å gjøre i kanskje 1 uke eller 2, slik at jeg i den tid får laget en skikkelig skap til skummeren..
|
|
|
#6 (permalink) | ||
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Sitat:
Du sier at skummeren din bråker? Hva er det som gjør at den bråker? Den skummeren kan du gjøre fullstendig lydløs ved å sette den på gummi/isopor og ved å ha en slange bit mellom skummer og rør slik at det ikke oppstår vibrasjoner.. |
||
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja, den bråker en del ja.. Det er selve pumpen som bråker..
Jeg kan jo prøve med gummi/isopor, få se hva jeg kan få tak i.. eller hvor kan jeg få tak i dette? Takk for svar!!
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Du skriver at selve pumpen bråker, det kommer lyd av den ja men det skal ikke komme i "kategorien" bråker, kjør den i edikk og pass på å få luftslangen i edikk slik at den også blir helt ren, om den er helt ren så demonter den og kikk inni gjerne med et godt lys og kikk etter kalk avleiringer. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder