| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har ei jbl 250 utv pumpe. som jeg har strømper med aktivt kull i. Men hva er best og ha nederst i bunn av små ls biter eller bioballer???
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Personlig syns jeg ls er best, bioballer er bare en kilde for nitrater over lengre periode
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Kanskje best og knuse litt ls og legge i bunnen på pumpa da så slipper man kanskje ei nitritbombe etter ei stund
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei.
Det er en annen tråd som omhandler det samme her http://saltvann.aquafreaks.no/Forums...ic/t=2788.html Du vil snart finne ut at det fleste saltvannsakvarister er motstandere av bioballer. Endre
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Utenom meg. Men man behøver ikkje å bruke bioballer om man ikkje har et nitrit eller ammonia problem. Og det har de ferreste, så i de fleste tilfeller e` bioballer bortkastet plass og penger.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Forhandler
|
Ser ikkje helt for meg at knust LS går fint mens bioballer produserer nitrat. Knust LS vil jo kun inneholde aerobe bakterier, og det e` jo akkurat det bioballene gjør også. Stor LS vil også inneholde anaerobe bakterier som bryter ned nitrat, men småstein? NEI
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pumpe | Nikita | Ny til Hobbyen | 9 | 26th April 2007 11:15 |
| Pumpe | splasj | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 9th December 2006 21:43 |
| Pumpe | Torris | Kjøpes | 4 | 8th March 2006 11:33 |
| pumpe med god løftehøyde | Endre | Pratemakeren | 3 | 2nd February 2006 18:03 |
| DIY Pumpe skjuler | Chriss | D.I.Y Gjør det selv | 0 | 5th January 2006 07:20 |