| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Har lest litt her på forumet, men skjønner fremdeles ikke helt hvordan dette fungerer. Kan man ha det hengenes på badet eller MÃ… det kobles til akvariet eller kan man tappe det i bøtter... nei, kan noen forklare meg detta ??
Mvh Linka |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Enkelt forklart:
Dette e` et filter som renser springvannet ditt. Man bruker det rensede vannet til å etterfylle fordampet vann i akvariet. Man kan/bør også bruke det rensede vannet for å lage saltvann,(man blander osmosevann med salt.) |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Oki, den er klar, men må dette kobles til karet eller lagres vannet i osmosetingen ??
Mvh Linka |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Det som noen gjør er å montere osmose anlegget til kranen (vasken) med en magnet ventil på. Og lar da en sensor i sumpen eller karet si fra når det må fylles på mere osmosevann.
(da vil selvfølgelig krane stå åpen hele tiden, mens magnet ventilen åpner og lukker avhengig av hvor mye vann som fordampes.) Når det gjelder oppbevaring av osmose vann, så er ikke det noe problem i det hele tatt. Jeg har en 200 liters dunk som nesten alltid står full med osmose vann og bruker en 120 liters dunk (reservouar) som står ved siden av sumpen min. Da er det bare å strekke ut vannslangen og overføre mellom dunkene... |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Jeg har det hengene på veggen, sammen artemiaklekkeriet mitt, på vaskerommet. Har jo bare nano selv, å har bare 10 l kanne stående klar med osmose vann. Blander 2 liter kalkvann, hver andre dag, og bytter 5 liter(10%) vann i uka. Så det blir to etter fylliger i uka på 10 liters kanna. Osmose/artemia klekkeri
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Osmoseanlegg | sølvi | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 19th February 2008 13:01 |
| skummer,lys og osmoseanlegg | edland | Selges | 5 | 12th October 2007 11:31 |
| Osmoseanlegg ønskes | palle | Kjøpes | 1 | 3rd May 2007 17:11 |
| hvordan bli medlem | Nagel | Bergen Akvarieklubb | 5 | 3rd December 2006 04:44 |
| Aqua Medic osmoseanlegg selges. | Reef | Selges | 4 | 1st November 2006 15:29 |