Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23rd November 2007, 00:29   #1 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 43
Standard Ting på strøm fra Danmark?

Hei
Bruker danskene samme strømmen som oss? Kan f.eks. en skummer og et lysamatur fra saltvandsbutikken.dk brukes her? Det er jo veldig mye billigere enn her, selv med danskkronekurs?

Erfaringer?

Mvh
Camilla
Gammel 23rd November 2007, 05:39   #2 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447
Standard Re: Ting på strøm fra Danmark?

jeg satt selv å regnet på hvor mye jeg vill spare på å bestille fra danmark, og det var ikke mye å spare på det. For først må du legge til frakt, og så må det legges til moms for summen av varen+frakt, og så kommer det gjerne et aldri så lite fortollings gebyr i tillegg. Og hvis det skulle skje noe med utstyret så må det jo sendes fram og tilbake til danmark. Er temmelig sikker på at korallen.no matcher de danske prisene temmelig bra. og der er du garantert bra service
joachimB er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd November 2007, 12:37   #3 (permalink)
Administrator

Tage sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Grimstad (Fevik)
Meldinger: 1,639

Sitat:
Er temmelig sikker på at korallen.no matcher de danske prisene temmelig bra. og der er du garantert bra service
Er nok ganske enig der ja.. Det er jo også andre nettsteder man kan bruke som allternativer.

Gammel 23rd November 2007, 18:47   #4 (permalink)
Member

Medlem siden: May 2005
Sted: Randaberg
Meldinger: 128

for å svare på spørsmålet...... Ja, danskene har samme nettspenning som oss i norge. Utstyret er derfor det samme som selges i norge...
leffi er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd November 2007, 19:07   #5 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 43

Ser man det... Ok, men når prisene på lys er så sprøtt høye her i landet, så er det fristende å ta det fra utlandet. Selv med moms :-) Butikkene her i Bergen er også ganske dyre synes jeg, men det er kanskje likt over alt...

Men men, jeg får se hva jeg kan finne brukt. Har lagt ut en annonse etter skummer og lys til en 160 liter, men ikke funnet noe som jeg var fornøyd med enda.

Takk for tipsene i allefall! Spenndende! Akvariet står her å venter på det tekniske Jeg traver utålmodig rundt å venter.... Ferskvann i mange år, på tide å gjøre alvor av saltvannsplanen nå. :cheesy:
Gammel 23rd November 2007, 19:10   #6 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447

jeg kan anbefale tyskland når det kommer til bestilling av f.eks lys. Mitt nye armatur bestiller jeg i denne butikken , grunnen til at jeg kommer til å bestille derfra er ikke først og fremst prisen, men derimot vareutvalget 8)
joachimB er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
nettbutikker i sveige og danmark larsi Pratemakeren 4 8th February 2008 08:13
Bestille fra utlandet/strøm sølvi Lys, filtrering & annet utstyr 5 23rd November 2007 18:42
Tyskland/Danmark Tage Pratemakeren 0 2nd May 2007 18:22
Div ting jørgen Selges 8 30th April 2007 22:19
Emne til månedens akvarie i Danmark Saltvandsforum.dk Akvariet 12 19th August 2006 01:18