Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31st October 2007, 22:13   #1 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 43
Standard Luftskummer - jo mer luft jo bedre?

Hei - tenkte å bestille midiflotor, men er litt forvirret med hensyn til hva slags luftpumpe som er ideell for denne?

Noen butikker sier 300 liter pr timer, noen sier 350 liter pr time? Er det slik at jo mer luft jo bedre? Eller er det andre ting det kommer an på?

Mvh
Camilla
Gammel 1st November 2007, 06:22   #2 (permalink)
Junior Member

Planteplankton sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 39
Standard Re: Luftskummer - jo mer luft jo bedre?

Jeg er ingen ekspert, men jeg ville kjøpt Schego Luftpumpe M2K3 WS3 fra Webzoo. Så hadde jeg satt på en liten ventil som er god å justere trykket med imellom luft-pumpen og skummeren.

Jeg har selv en Schego pumpe, og hos meg kjører den skummeren + 2 lufte stener i et annet kar. Kjempefornøyd med den.

Når det gjelder mengden luft så må jeg justere den til "passelig" mengde. Om det er for lite luft så skummer den ikke noe særlig, blir det for masse luft så kaster den bare rent vann opp i skummer-koppen, istedet for møkka-vann. Dette finner du ut av etterhvert.
Planteplankton er offline   Svar med sitat
Gammel 1st November 2007, 11:18   #3 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 43
Standard Re: Luftskummer - jo mer luft jo bedre?

Hei og takk for svar. Har sett at webzoo anbefaler denne, men ettersom andre har litt andre meninger så lurte jeg på om det var noen god "tommelfingerregel" på mengen luft

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Luft ut fra skummeren sloppy Lys, filtrering & annet utstyr 9 7th January 2011 21:17
Bedre enn Osmose? Chriss Lys, filtrering & annet utstyr 0 28th November 2006 20:44
Er mye luft farlig? geir-h Ny til Hobbyen 1 15th February 2006 20:51
For de som vil se bedre de små tingene i akvariet.. Frogfish Lys, filtrering & annet utstyr 2 29th October 2005 16:35
luft bobbler... alf-magne D.I.Y Gjør det selv 24 2nd February 2005 21:50