| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei - tenkte å bestille midiflotor, men er litt forvirret med hensyn til hva slags luftpumpe som er ideell for denne?
Noen butikker sier 300 liter pr timer, noen sier 350 liter pr time? Er det slik at jo mer luft jo bedre? Eller er det andre ting det kommer an på? Mvh Camilla
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg er ingen ekspert, men jeg ville kjøpt Schego Luftpumpe M2K3 WS3 fra Webzoo. Så hadde jeg satt på en liten ventil som er god å justere trykket med imellom luft-pumpen og skummeren.
Jeg har selv en Schego pumpe, og hos meg kjører den skummeren + 2 lufte stener i et annet kar. Kjempefornøyd med den. Når det gjelder mengden luft så må jeg justere den til "passelig" mengde. Om det er for lite luft så skummer den ikke noe særlig, blir det for masse luft så kaster den bare rent vann opp i skummer-koppen, istedet for møkka-vann. Dette finner du ut av etterhvert. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Luft ut fra skummeren | sloppy | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 7th January 2011 21:17 |
| Bedre enn Osmose? | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 28th November 2006 20:44 |
| Er mye luft farlig? | geir-h | Ny til Hobbyen | 1 | 15th February 2006 20:51 |
| For de som vil se bedre de små tingene i akvariet.. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 29th October 2005 16:35 |
| luft bobbler... | alf-magne | D.I.Y Gjør det selv | 24 | 2nd February 2005 21:50 |