| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har kjøpt en Deltec MCE 600 skummer og fikk beskjed om at det var lurt å vaske den med eddikvann for å fjerne fett osv.
Har funnet ut at det skal være hvit eddik,men i hvilket blandingsforhold med vann skal det være og hvordan gjør jeg dette rent praktisk ? En annen ting er: må det/bør det være noe filtermassei beholderne? I så fall hvilke? Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Vask den med 50/50 vann og eddik så går det helt fint.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Hvilken prosent eddik ? Og skal den ligge i en balje med denne oppløsningen? I så fall hvor lenge?
Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Kan man ikke tynne ut litt mere enn det ?
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Ok da prøver jeg det.Men det høres voldsomt ut med 50/50 ,blir noen flasker med eddik det
Takk for hjelpen. Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Det jeg bruker er ca 2 flasker 32% edikk oppi 10liter vann. Du kan også bruke sitronsyre som du får på dagligvare butikker, den er like effektiv men det går noen poser pr 10liter vann. Du ser godt når edikk eller sitronsyre får det til å bruse rundt omkring på skummeren/kalkalger ol, da har du en god miks. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |