| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har nylig installert en pent brukt APH525 i sumpen og lurer litt på hvordan folk går frem for å fintune Deltec-skummerene sine? Skummeren kom uten noen form for regulering av luftinntaket men på denne måten har den flere ganger gått amok og fylt skummerkoppen med vann uten noen åpenbar grunn. Ved å sette på en regulator har jeg fått den til å roe seg kraftig, selv om regulatoren står helt åpen. Da går det imidlertid svært sakte... Hva har dere gjort?
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Den eneste justeringen på 525 er vel luft. Det er ikke før du kommer opp på 701 modellen at man kan justere skummer høyden/nivået ved en ball ventil.
Har ikke hatt Deltec skummer før, men sett på tegningene.. så arester meg hvis jeg tar feil. Her er linken |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Kan det være regulatoren begrenser luft inntaket for mye på tross av at den står helt åpen?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm...har prøvd å kjøre litt eddik gjennom luftesystemet uten at jeg så noen umiddelbar forskjell. Da jeg tok ventilen av og startet skummerpumpen på nytt svarte skummeren med å fylle koppen med lysegrønt vann. Vet ikke hvor lenge denne skummeren har stått ubrukt, mulig det vil gå seg til etterhvert som den blir innkjørt...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Deltec Apf600 Skummer + eheim 1262 | kimnielsen | Selges | 0 | 1st April 2008 21:22 |
| Deltec MCE 300 | MikeS | Selges | 5 | 14th December 2007 07:08 |
| Deltec skummer-tricks? | Mack | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 21st September 2007 16:27 |
| Lime Deltec-skummer | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 8th September 2007 10:53 |
| Skummer, Deltec - MC 500 | farshad | Selges | 1 | 24th August 2006 08:54 |