| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg skal calibrere density proben min, men jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det, noen som kan gi meg en kort forklaring?
Jeg har denne buffer solution:
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Først stiller du computeren om til å vise mS istedenfor SG (density / measuring unit). Så renser du proben litt og har den oppi flasken. Vent ca. 5 minutt, så velg på computeren density / calibrate. Endre verdien til 52.0. Så setter du measuring unit tilbake til SG.
Om du finner ut hvor mye 52 mS er i SG så kan du kanskje hoppe over de to stegene.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
takk for svaret, får prøve det etterpå. driver å calibrerer ph proben min nå, ifølge infoen så skal det kun ta 5 min, men nå har proben vært oppe i ph 10 bufferen i snart 4 timer og den har ikke kommet høyere enn ph på 9.1. hva kan være galt? både proben og bufferen er helt nye..??
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Er vel samme der, etter ca, 5 minutt skal du sette verdien til 10.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
ok , jeg trodde jeg måtte vente til `read value` var på 10, men det vil jo ikke være mulig siden ph proben ikke har blitt calibrert før
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|