| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Hvor mange dl skumm/Vann er det normalt at skumeren skiller ut i løpet av en uke???
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Litt vanskelig å si siden mengden kommer an på hvor mye dritt det er i vannet, størrelse på akvariet, skummer, tørr eller våt skumming etc..
Hvorfor spør du ?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Jeg spør fordi jeg er i nordsjøen fortiden og kona driver å tømmer avløpsdunken til skummeren hele tiden. I løpet av en uke så har skummeren produser ca 15 liter med vann!!!!
Akvariet er på 900l med sump på 220 liter Skummeren er en Deltec AP851. Sist jeg var hjemme så hadde jeg store problemer med cyano,men etter å ha slått av lyset i tre døgn og kjørt på med rowaphos så har de forsvunnet helt. Jeg tror kanskje skummeren har tatt ekstra av pga dette. Kona sier vannet er lyst så en kan vel si at dette er våtskumming. Det jeg er litt bekymret for er at den skal skumme så mye at saltinnholdet går for mye ned.(Vannet erstates jo automatisk med osmosevann) |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Hei Frontosa.
Nå er tiden inne for å fiske frem prosent regningen fra skoledagene.... Her kommer oppgaven: Hvor mange prosent av 1000liter vann utgjør 15liter? lar du det gå en uke til så regner vi med at det har gått nye 15liter i koppen og da blir resultatet minus 3% på saltnivået og det kan din fru sikkert tilsette med en liten kilo salt evnt nå så tilsetter hun ca 1/2kilo og så måler du deg frem til hvor mye det gjenstår når du kommer hjem... Du har stor balje og dermed større marginer å hvile på... Jeg har ikke glemt PMén....... |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skumming | Linnemor | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 9th January 2007 19:05 |
| skumming | Nagel | Kjøpes | 2 | 8th March 2006 07:07 |
| Skumming | TJtaule | Akvariet | 3 | 7th July 2005 00:24 |
| skumming.... | alf-magne | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 24th January 2005 20:28 |
| Skumming - for mye !! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 20th March 2004 21:22 |