| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei.
Etter mitt bioball uhell har jeg endelig fått sumpen min i gang igjen, men fått et nytt problem. Av en eller annen grunn bråker vannet noe veldig når det kommer ned i sumpen. Jeg mener jo at alt er slik det var tidligere, men lyden er ikke det sammen. Det virker som det er luft som kommer boblende opp. Noen som har noen tips? Endre
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tror du må beskrive løsningen din litt nærmere.
Jeg har avrenning til et kammer med en "riflet" rørgjenomføring ned til sump, denne må jeg justere med kran slik at den ikke sluker med seg luft, da blir det spetakkel. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nei, det er kanskje ikke så lett for de som ikke har sett karet mitt å vite hvordan avrenningen er...
Det er en Durso avrenning fra et kammer i bak-kant av akvariet, men bråket kommer fra sumpen. Når vannet kommer ned dit virker det som det er mye luft i vannet som "endelig" får boble opp. Jeg hadde litt problemer med at dursoen "flushet", så det kan kanskje hende at skrudde luftehullet litt for mye opp, men da trodde jeg at jeg skulle få andre problemer enn dette. Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bråk fra avrenning..... | trippleH | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 31st January 2006 21:41 |
| alternativ til avrenning? | svein | D.I.Y Gjør det selv | 16 | 16th December 2005 15:54 |
| Avrenning | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 13th November 2004 01:30 |
| Overflate avrenning nødvendig (nytt akvarie oppsett)? | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 10 | 24th October 2004 00:35 |