| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har akkurat slitt livet av meg med å skifte filter på det store karet i hagen og må bare undre meg litt over at denne typen filtre ikke brukes i akvariesammenheng. Det tradisjonelle bassengsystemet består som regel av et sandfilter i en stor tank som vannet renner over, en gang i uken kjøres filteret i revers et lite minutt og all dritten som har samlet seg opp blir spylt ut, dette virker kjempe effektivt finnes det noen miniutgaver til akvarie?.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Tror det er et greit og enkelt DIY prosjekt.
Det blir vel litt som dette: http://reefcentral.com/forums/showth...5&pagenumber=1 ? Tenker ha noe slikt når det en gang blir større kar. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Moderator
|
Det finnes slike filtre for akvariebruk, men disse er i hovedsak brukt i USA.
Disse er faktisk utrolig effektive, og jeg har vurdert sterkt å skaffe meg et til ferskvannskaret mitt.. Hadde det ikke vert for en veldig overdimensjonert filtrering fra før, hadde jeg nok allerede kjøpt. Om dette skal brukes i saltvann er det vel en ide å bruke sand uten silikat? |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|