| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Kanskje denne kan brukes til å styre doseringspumper?? (f.eks i forbindelse med balling)
http://cgi.ebay.co.uk/Aquarium-Digit...QQcmdZViewItem |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Det er jo en nesten helt vanlig timer da. Eneste er jo at det er tre timere i ett. Tar mindre plass en tre enkelte. Minste tid er ett minutt, enkel å betjene.
Har to slike, begge kjøpt på Ebay. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvis det er til doseringspumpe så tror jeg ikke du skal tenke timer.
Doseringspumpene fra IKS og Aquatronica må ha tilhørende computer og styres derfra, mens den fra Grotech har innebygd timer.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
En er vel ikke nødt til å kjøpe IKS,Aquatronica eller Grotech doseringspumper. Jeg er sikker på at denne pumpa her er god nok : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...2476&rd=1&rd=1 Kobler du den til en timer som kan justeres ned til 1min påslag så kan du dosere så mye som du vil. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Hvordan fungerer den timeren, er den stabil og er det kvalitet?..[/quote]
Nei desverre så er det kina kvalitet. En kjøpte jeg fra denne kinesiske butikken, den tåler ikke belastning. Fikk pengene tilbake. En kjøpte jeg fra en tysk selger på Ebay, den har virket fint i et halv år nå. Den styrer jeg lysene med. Tror tyskeren har kjøpt kvalitets kontrollerte timere, mens kineseren har kjøpt i bulk. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Ser ut som det kan fungere, men er langt fra så fleksibelt som de andre løsningene hvis timer kun kan stilles til minutter og ikke sekunder.
Ser ut til å passe med 1 minutt i døgnet til mitt 180liter kar.
|
|
|
#8 (permalink) | ||
|
Member
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Er det ikke bare en timer da, uten pumpe? I såfall er kunsten å finne en pumpe som gir gjevn tilstrømning i 1min..
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Hva med å bruke denne som doseringspumpe. http://www.marinedepot.com/ps/ps_Vie...ct~OE1137.html
Jeg har en idag som jeg bruker i forbindelse med å suge luft ut av overløpet fra akvariumet og den virker helt greit. Den leverer kanskje litt mye (13.5l/t) ,men en kan sette på en ventil på sugesiden samtidigt som en styrer pumpa via timer. Billig var den ihvertfall. (Ps.jeg måtte kjøpe en 110/220v omformer fra Class) Jeg tror ikke det går for små akvarier ,men mitt er på 900l +200l sump. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Doseringspumper? | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 2nd June 2006 17:23 |
| Doseringspumper | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 3rd November 2004 08:18 |