| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Har satt opp et 140 liter Juwel kar. Er på jakt etter et\n god skummer til dette karet. Det er jo et stot marked der ute så ikke lett å vite hva man skal velge:-/
Karet er plasrt sik at det står 2 meter fra god stolen derfor er jeg opptatt av at det ikke skal gi for mye støy (da blir sjefen her gal) Noen som kan hjelpe meg her med noen tips/råd? Er jeg heldig har kankje en av dere en skummer liggende også?? På forhånd, takk for svar:-) |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tror du bare må finne deg i noe støy, det hjelper mye å lage en sump som kan isoleres i et møbel under karet. Alt fra Deltec har jeg god erfaring med, ligg unna skummere fra aqua medic, aquarium systems så tror jeg du er rimelig på rett spor dette er utelukkende leketøy som ikke egentlig virker i min erfaring.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Hva da med en Deltec MC 500?? Står at disse faktisk passer bra inn i Juwel akvarier?
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Skal stemme det, du kan jo se på linken her om målene passer med karet ditt.
http://www.deltecaquariumsolutions.com/skimmers_1.php |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Beste skummer for 160 liter? | sloppy | Ny til Hobbyen | 3 | 23rd November 2007 20:15 |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |
| Selger 1060 liter akvarie 250x70x60 og hs skummer til 1500 l | kurten | Selges | 0 | 8th June 2006 07:15 |
| 540 liter helglass akvarie selges + skummer + div | kramer | Selges | 6 | 14th March 2006 09:41 |
| HQI til 200 liter | gomle69 | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 3rd December 2005 19:15 |