| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Driver nå og kobler opp min nye IKS vario 4 doseringspumpe. Burde jeg legge slangene som leverer balling produktene rett i akvariet, eller i sumpen? eller har det i det hele tatt noe å si?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det har egentlig ingenting å si om du leverer i tanken eller sumpen, bortsett fra det estetiske.. Husk nå bare å la det gå noen minutter mellom doseringen av de forskjellige stoffene...
Iks Vario 4 kan suge veske bortimot 7-8meter opp og skubbe vesken videre 8 meter eller mer opp så i teorien kan du ha den i kjelleren(bra doseringspumpe det der. 8) .). |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da kan jeg jo gå for en vario 4 til da, for avlegger tanken står i gangen ca. 5 m fra hovedtanken
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Phytoplankton burde jo gå ann
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | ||
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Det ligger Balling bruksanvisning på siden der du kjøpte Balling+ pakken. Den fjerde pumpen er fin til korallmat ol, du har mange muligheter med den og du kan trikse med flere varianter. |
||
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Kan man ikkje bruke den siste pumpen til vannpåfylling, eller e` den for svak? Bruker selv en AM doseringspumpe til vannpåfylling.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
jeg tror ikke at den er sterk nok til å gi nok vann i døgnet, tror max dosering i døgnet er 2 liter, men det kan godt hende at jeg tar feil...
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Den er såvidt jeg husker 8) ,,, ikke konstruert for kontinuerlig kjøring som feks til vannpåfylling, det blir bra temperatur på de pumpene, de som kan gå kontinuerlig er konstruert på en litt annen måte det er ikke store forskjellen men nok til at den kan kjøres 24/7...
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Balling metoden 1 | Frogfish | Kjemi | 0 | 20th May 2008 23:09 |
| sumpen ? | raggen | Pratemakeren | 0 | 22nd March 2008 16:23 |
| Balling & kalkmikser | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 16 | 13th April 2007 10:18 |
| rett side av en stein? | svein | Ny til Hobbyen | 2 | 8th November 2005 00:49 |