Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack (1) Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 1st April 2007, 21:37   1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,885
Standard Spørsmål ang Aquatronica

Sitter og lurer litt på om jeg skal hoppe over til Aquatronica computer etterhvert og lurer derfor på følgende.

Er det mulig å styre Tunze Pumper og dimme T5 rør slik man kan med IKS computeren ?

Ved bruk av nettverks modulen, har man da full tilgang til computeren, for å gjøre eventuelle justeringer på lik linje som om man styrer den via usb kabel ?
Gammel 1st April 2007, 21:45   #2 (permalink)
Member

Robin sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 152
Standard Re: Spørsmål ang Aquatronica

En slik dimmemodul driver de å jobber med så den er ikke kommet ut enda..

Når det gjelder nettverksmodulen har du begrenset tilgang til computeren, dvs at du kan lese verdier og slå av/på kontakter.. programering går ennå ikke, og tar jeg ikke feil jobber de med det og.. mye de jobber med så det blir spennede å se fremover.
Er vel andre her inne som har mere erfaring med denne computeren som kan gi deg mer info..

Jeg kan ihvertfall anbefale Aquatronica
Robin er offline   Svar med sitat
Gammel 28th May 2008, 22:44   #3 (permalink)
Administrator

H.A.Z sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,338

Sitat:
Opprinnelig postet av RobbyG.på.annet.forum
New Controller Design

:inlove: :inlove:

Other New Aquatronica products
Aquatronica presents its new products
Aquatronica takes pleasure in presenting its new products to the public. They enrich its electronic control systems with new and interesting functions:

* The Lights Dimmer 0-10V module (ACQ250) will allow to adjust the on period and lighting intensity of the lamps with neon installed in your aquarium; the lamps can be programmed via PC or via Controller.

* With the Pumps Dimmer module (ACQ455), it will be possible to install and control Hydor Koralia reciprocating pumps inside your Aquarium Controller system, so Wave and Tide effects are reproduced. Its quick and simple programming can be done from a PC or directly from the Controller.

* The new “Easy Plug” range of power units (ACQ005), to be combined with the Multitester (ACQ150) to manage 2 sockets depending on the data detected on the two sensors connected to the Multitester, is now wider: now it also includes the UK (ACQ005-UK) and Australia (ACQ005-AUS) versions.

* As of today, the spare part for dosing pumps (ACQ426) will allow the dosing pump kit (ACQ450) to always be in perfect operation at top performance
H.A.Z er offline   Svar med sitat
Gammel 29th May 2008, 15:03   #4 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

hmm..Nu er nu ikke Engelsk min sterkeste side da..men.. styre Hydor Koralia pumper??
Er det de eneste pumpene den i såfal kan styre?
Har jo selv hatt noen Koralia nr.4,og tror neppe jeg ville kjøpt slike igjen nei... :|
Blir den lysstyreenheten kompartibel med den gamle hovedenheten?
Har jo kjøpt meg en slik hovedenhet selv nu(har hatt den liggende ett par mnd.i esken faktiskt)he-he..da jeg har "kvidd meg",til å prøve å sette meg inn i disse duppedittgreiene :lol: ,og har vel egentligt ikke hatt det akutte behovet enda heller,for å rigge opp denne kabelsalaten,da jeg har lagt på vel 500 i Ca,siden jeg satte opp dette nye karet for over 2mnd, siden :shock: ,og tørr ikke engang tenke på å starte opp denne reaktoren,med slike verdier gående..
Må jo være eneste karet jeg hvet om som er selvforsynt med Ca,dette...
Kh/Mg,må jeg dossere manuelt hvær dag i bøtter og spann,hmm.. :|
Svar

Bokmerker

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/lys-filtrering-annet-utstyr/1848-sporsmal-ang-aquatronica.html
Skrevet av For Type Dato
0-10V Dimmer Module (ACQ250) | VIRGILIO Ricerca | Web This thread Refback 13th September 2008 20:40

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are